S příchodem modelů jako A1, A5 Sportback, A7 Sportback nebo SQ7 byla taktika Audi víceméně jasná, zaplnit co největší množství různých subkategorií v rámci jednoho segmentu. Taktika jistě zajímavá, ale nákladná. To se také v budoucnu na portfoliu projeví, protože právě některé ztrátové modely z „okrajových“ částí segmentu se nedočkají nástupce. Prvním modelem na odstřel je podle deníku Handelsblatt hned ten vlastně nejzákladnější. Třídveřové A1 se loni prodalo v 32 479 kusech, což rozhodně není mnoho a není tak vlastně překvapením, že auto skončí bez nástupce. S pokračováním pětidveřového Sportbacku se naopak počítá.
Obdobná je situace také u většího modelu A3. Ten dnes koupíte s tří- i pětidveřovou karosérií, jako sedan nebo jako kabriolet. Sportback i sedan v nabídce zůstanou, „třídvířko“ a kabriolet z ní naopak vypadnou. V podstatě se jedná o stejné auto, společný konec tedy není překvapení. Tím spíš, když se hatchbacku loni prodalo jen 19 400 kusů. Náhradou za kabriolet, jenž si našel loni 19 292 majitelů, by se měly stát další otevřené modely – TT Roadster a A5/S5 Cabriolet. Již dříve naopak bylo potvrzeno, že se sériové výroby dočká elektrické SUV Q6 i vrcholný model Q8.
Peníze ušetřené koncem výroby některých okrajových modelů využijí čtyři kruhy v rámci vývoje nových technologií, elektromobilů a autonomního řízení. V první oblasti se bude sázet na virtual cockpit, což je 12,3palcový displej, nahrazující klasické budíky. Oblast autonomního řízení je pro Audi také hodně atraktivní, tím spíš, když má být lídrem koncernu mezi modely s možností „samořízení.“ O elektromobilech již byla řeč, tím hlavním a prvním bude SUV Q6 v roce 2018 s dojezdem asi 500 kilometrů. O sedm let později má pak čtvrtina portfolia Audi jezdit na elektřinu.