O Dieselgate už byly popsány stohy papírů, stejně tak o jejich dopadech na ekonomickou situaci koncernu Volkswagen. Od vypuknutí této kauzy je jasné, že německý gigant bude muset šetřit, což zahrnuje mimo jiné i ukončení výroby až 40 méně populárních modelů. Situace samotného Volkswagenu byla rozebírána zhruba před měsícem, nyní je tak na řadě Audi.
S příchodem modelů jako A1, A5 Sportback, A7 Sportback nebo SQ7 byla taktika Audi víceméně jasná, zaplnit co největší množství různých subkategorií v rámci jednoho segmentu. Taktika jistě zajímavá, ale nákladná. To se také v budoucnu na portfoliu projeví, protože právě některé ztrátové modely z „okrajových“ částí segmentu se nedočkají nástupce. Prvním modelem na odstřel je podle deníku Handelsblatt hned ten vlastně nejzákladnější. Třídveřové A1 se loni prodalo v 32 479 kusech, což rozhodně není mnoho a není tak vlastně překvapením, že auto skončí bez nástupce. S pokračováním pětidveřového Sportbacku se naopak počítá.
Obdobná je situace také u většího modelu A3. Ten dnes koupíte s tří- i pětidveřovou karosérií, jako sedan nebo jako kabriolet. Sportback i sedan v nabídce zůstanou, „třídvířko“ a kabriolet z ní naopak vypadnou. V podstatě se jedná o stejné auto, společný konec tedy není překvapení. Tím spíš, když se hatchbacku loni prodalo jen 19 400 kusů. Náhradou za kabriolet, jenž si našel loni 19 292 majitelů, by se měly stát další otevřené modely – TT Roadster a A5/S5 Cabriolet. Již dříve naopak bylo potvrzeno, že se sériové výroby dočká elektrické SUV Q6 i vrcholný model Q8.
Peníze ušetřené koncem výroby některých okrajových modelů využijí čtyři kruhy v rámci vývoje nových technologií, elektromobilů a autonomního řízení. V první oblasti se bude sázet na virtual cockpit, což je 12,3palcový displej, nahrazující klasické budíky. Oblast autonomního řízení je pro Audi také hodně atraktivní, tím spíš, když má být lídrem koncernu mezi modely s možností „samořízení.“ O elektromobilech již byla řeč, tím hlavním a prvním bude SUV Q6 v roce 2018 s dojezdem asi 500 kilometrů. O sedm let později má pak čtvrtina portfolia Audi jezdit na elektřinu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.