V půli minulého týdne bylo v závodě Volkswagenu objeveno hned několik části nevybuchlých bomb z druhé světové války. Ty se našly při stavebních pracích a hrozilo, že stále mohou vybouchnout.
Stavební posádky našly kusy bomb hned na čtyřech místech a na místo se následně dostavil pyrotechnik. Ten vše zkontroloval a řekl, že hned tři ze čtyř bomb jsou stále do jisté míry aktivní a mohou vybuchnout po nárazu například lžící bagru.
Díky této akci muselo být v celém okolí evakuováno asi 700 lidí. Zároveň si odvezení nebezpečné munice vyžádalo zavření továrny na jeden den. Během nálezu starodávné munice naštěstí probíhala třítýdenní letní odstávka a tak se vlastně zavření továrny nikterak neprojeví na výsledné produkci aut.
Závod ve Wolfsburgu přitom svou historií sahá až do druhé světové války jako výrobní místo pro vojenská vozidla a části letadel. Spojenci bombardovali tuhle oblast těžce, a tak není divu, že se při výkopových pracích našly hned čtyři bomby. Dokonce se dá čekat, že to není vše a časem může dojít k dalším nálezům.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.