V půli minulého týdne bylo v závodě Volkswagenu objeveno hned několik části nevybuchlých bomb z druhé světové války. Ty se našly při stavebních pracích a hrozilo, že stále mohou vybouchnout.
Stavební posádky našly kusy bomb hned na čtyřech místech a na místo se následně dostavil pyrotechnik. Ten vše zkontroloval a řekl, že hned tři ze čtyř bomb jsou stále do jisté míry aktivní a mohou vybuchnout po nárazu například lžící bagru.
Díky této akci muselo být v celém okolí evakuováno asi 700 lidí. Zároveň si odvezení nebezpečné munice vyžádalo zavření továrny na jeden den. Během nálezu starodávné munice naštěstí probíhala třítýdenní letní odstávka a tak se vlastně zavření továrny nikterak neprojeví na výsledné produkci aut.
Závod ve Wolfsburgu přitom svou historií sahá až do druhé světové války jako výrobní místo pro vojenská vozidla a části letadel. Spojenci bombardovali tuhle oblast těžce, a tak není divu, že se při výkopových pracích našly hned čtyři bomby. Dokonce se dá čekat, že to není vše a časem může dojít k dalším nálezům.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.