Letošní ročník detroitského autosalonu vynechalo Mini i Jaguar Land Rover, britský výrobce spadající pod BMW se přitom neobjeví ani na ženevském autosalonu. A odpadlíky ohlašuje i výstava v Paříži, jejíž brány se otevřou prvního října.
Načasování autosalonu ve francouzské metropoli není úplně po chuti Fordu. „Kde a jak odhalíte své novinky je o výběru správného místa a způsobu prezentace,“ řekl magazínu Automotive News mluvčí modrého oválu. „Paříž v těchto ohledech není správným místem,“ dodal.
Ačkoliv tedy na největším světovém autosalonu, který v roce 2014, kdy se konal naposledy, navštívilo 1,2 milionu lidí, Ford chybět bude, méně automobilové události si ujít nenechá. Svůj stánek tak měl na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas v polovině ledna a objeví se i na akci Mobile World Congress v Barceloně, konané koncem února. Ta se přitom zaměřuje na mobilní technologie.
Jedním z důvodů, proč se modrý ovál z Paříže odhlásil, je nejspíše také cena celé prezentace. Ta může jít až do milionů dolarů a to v současné ekonomické situaci není zanedbatelná částka. Připomeňme, že vedle Detroitu. Ženevy a Paříže řešil problém s odhlašováním automobilek v minulosti třeba také frankfurtský autosalon.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?