Alfa Romeo se v posledních letech spíše než novými automobilky proslavila neustálým odkládáním uvedení například sedanu Giulia. Ten se ve vrcholné verzi Q nakonec představil loni v červnu, na běžné provedení nicméně stále čekáme. To platí i o dalších modelech, které se podle nového produktového plánu opozdí ještě o další měsíce.
Italská automobilka aktuálně plánuje představení nového středně velkého SUV. K němu dojde na přelomu let 2016 a 2017, což je stále relativně podle původního plánu. Ještě před ním se pak ukáže Giulia ve standardním provedení a omlazené hatchbacky MiTo a Giulietta. Tato operace proběhne údajně už za měsíc v Ženevě, ačkoliv u Alfy zkrátka nikdy nevíte…
Po SUV však přicházejí první problémy. Ještě loni měla produktová ofenziva, čítající až osm automobilů (dvě SUV, hatchback, velký sedan a dvě speciality), přijít do roku 2018. Nově se tento plán prodloužil o dva roky, oficiálně především z důvodu slábnoucí poptávky na čínském trhu, respektive jeho striktních pravidel pro importovaná auta. Čína měla být přitom hlavní zbraní Alfy pro boj s vyššími prodeji. Podle nových informací zůstávají stěžejními regiony Evropa, Střední východ, Afrika a Severní Amerika.
Kromě zpomalení příchodu nových modelů dojde také na omezení investic do výzkumu a vývoje, výroby a samozřejmě také produktů samotných. To ale vlastně není nic nového. Po tomto „fiasku“ se dost možná nabízí otázka, kdy přijde šéf koncernu FCA Sergio Marchionne s dalším odkladem. Možná už po premiéře Giulie? Nebo snad až po prvním SUV značky?
Zdroj: worldcarfans.com
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.