Nové Alfy mají další zpoždění, může za to především Čína

Alfa Romeo hlásí další zpoždění nových modelů, Giulie Q se nedotkne.
Alfa Romeo hlásí další zpoždění nových modelů, Giulie Q se nedotkne., foto: Alfa Romeo
ar6 31. ledna 2016 02:15
Sdílej:

Alfa Romeo se v posledních letech spíše než novými automobilky proslavila neustálým odkládáním uvedení například sedanu Giulia. Ten se ve vrcholné verzi Q nakonec představil loni v červnu, na běžné provedení nicméně stále čekáme. To platí i o dalších modelech, které se podle nového produktového plánu opozdí ještě o další měsíce.

Italská automobilka aktuálně plánuje představení nového středně velkého SUV. K němu dojde na přelomu let 2016 a 2017, což je stále relativně podle původního plánu. Ještě před ním se pak ukáže Giulia ve standardním provedení a omlazené hatchbacky MiTo a Giulietta. Tato operace proběhne údajně už za měsíc v Ženevě, ačkoliv u Alfy zkrátka nikdy nevíte…

Po SUV však přicházejí první problémy. Ještě loni měla produktová ofenziva, čítající až osm automobilů (dvě SUV, hatchback, velký sedan a dvě speciality), přijít do roku 2018. Nově se tento plán prodloužil o dva roky, oficiálně především z důvodu slábnoucí poptávky na čínském trhu, respektive jeho striktních pravidel pro importovaná auta. Čína měla být přitom hlavní zbraní Alfy pro boj s vyššími prodeji. Podle nových informací zůstávají stěžejními regiony Evropa, Střední východ, Afrika a Severní Amerika.

Kromě zpomalení příchodu nových modelů dojde také na omezení investic do výzkumu a vývoje, výroby a samozřejmě také produktů samotných. To ale vlastně není nic nového. Po tomto „fiasku“ se dost možná nabízí otázka, kdy přijde šéf koncernu FCA Sergio Marchionne s dalším odkladem. Možná už po premiéře Giulie? Nebo snad až po prvním SUV značky?

Zdroj: worldcarfans.com

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?