Alfa Romeo se v posledních letech spíše než novými automobilky proslavila neustálým odkládáním uvedení například sedanu Giulia. Ten se ve vrcholné verzi Q nakonec představil loni v červnu, na běžné provedení nicméně stále čekáme. To platí i o dalších modelech, které se podle nového produktového plánu opozdí ještě o další měsíce.
Italská automobilka aktuálně plánuje představení nového středně velkého SUV. K němu dojde na přelomu let 2016 a 2017, což je stále relativně podle původního plánu. Ještě před ním se pak ukáže Giulia ve standardním provedení a omlazené hatchbacky MiTo a Giulietta. Tato operace proběhne údajně už za měsíc v Ženevě, ačkoliv u Alfy zkrátka nikdy nevíte…
Po SUV však přicházejí první problémy. Ještě loni měla produktová ofenziva, čítající až osm automobilů (dvě SUV, hatchback, velký sedan a dvě speciality), přijít do roku 2018. Nově se tento plán prodloužil o dva roky, oficiálně především z důvodu slábnoucí poptávky na čínském trhu, respektive jeho striktních pravidel pro importovaná auta. Čína měla být přitom hlavní zbraní Alfy pro boj s vyššími prodeji. Podle nových informací zůstávají stěžejními regiony Evropa, Střední východ, Afrika a Severní Amerika.
Kromě zpomalení příchodu nových modelů dojde také na omezení investic do výzkumu a vývoje, výroby a samozřejmě také produktů samotných. To ale vlastně není nic nového. Po tomto „fiasku“ se dost možná nabízí otázka, kdy přijde šéf koncernu FCA Sergio Marchionne s dalším odkladem. Možná už po premiéře Giulie? Nebo snad až po prvním SUV značky?
Zdroj: worldcarfans.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?