Toyota již čtyři roky drží pozici největší automobilky světa, na což neměl vliv ani loňský celosvětový propad prodejů o 0,8 procenta. Portfolio automobilek, které pod japonského výrobce spadá, ale rozhodně není tak široké, jako například u konkurenčního Volkswagenu. A možná právě proto se Toyota rozhodla koupit Daihatsu, ve hře je potom i spolupráce se Suzuki.
S Daihatsu spolupracuje Toyota již od roku 1967, v roce 1998 potom ve výrobci především modelů třídy kei získala většinový podíl. Ten byl ještě v průběhu dalších let mírně navyšován, až se dostal na dnešních 51,2 procenta. A přestože byl loňský rok pro Daihatsu s prodejním propadem 13,3 procenta hodně špatný, rozhodla se Toyota odkoupit i zbývajících 48,8 procent akcií. Tato transakce by jí měla, podle spekulací, přijít na asi 3,2 miliardy dolarů (cca 79,3 miliard korun).
Až bude celá operace dokončena, začne Toyota uplatňovat novou strategii. Ta předpokládá, že ačkoliv si obě automobilky zachovají stávající identitu, stane se Daihatsu vývojářem městských modelů pro sebe i Toyotu. Zároveň se bude i nadále angažovat v těch částech trhu, kde už má nyní silnou pozici. Obě značky budou spolupracovat také na poli technologickém. A zatímco Toyota se zaměří na bezpečnost a komfort cestujících, Daihatsu budou zajímat především peníze a palivo šetřící komponenty. Převzetí také zahrnuje společné prodejní záměry, přes dealerství Toyoty v Japonsku se tak například budou prodávat i modely Daihatsu.
Daihatsu může na oplátku nabídnout silnou pozici na dalších asijských trzích v čele s Indonésií nebo Malajsií, kde dokonce vlastní podíl v automobilce Perodua, což je lídr tamního trhu. Někteří analytici spekulují, že by Toyota ráda udělala z Daihatsu něco ve stylu Datsunu, tedy levnou automobilku pro rozvojové trhy jako Indie. Tam se ostatně japonský gigant snaží zatím neúspěšně prorazit již řadu let.
Aby byl případný průnik do Indie o něco jednodušší, má Toyota podle ekonomického deníku Nikkei v záloze ještě jeden plán - spojit se se Suzuki. To prostřednictvím Maruti Suzuki ovládá výraznou část indického trhu. Do úvahy podle japonského listu připadá nejen částečné převzetí, ale i možnost vzájemného sdílení akcií.
Pokud by Suzuki na nějakou formu dohody přistoupilo, dostalo by se například k hybridním nebo vodíkovým technologiím, které má Toyota na vysokém vývojovém stupni. Toyota by se na druhou stranu dostala k důležitým distribučním kanálům. Někteří analytici ale Suzuki od spojení se s japonským gigantem varují. Po akvizici a případném vstupu Daihatsu na indický trh, by totiž Maruti mohlo jednoduše přijít o své výsostné tržní postavení.
Zdroj: paultan.org
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?