Toyota již čtyři roky drží pozici největší automobilky světa, na což neměl vliv ani loňský celosvětový propad prodejů o 0,8 procenta. Portfolio automobilek, které pod japonského výrobce spadá, ale rozhodně není tak široké, jako například u konkurenčního Volkswagenu. A možná právě proto se Toyota rozhodla koupit Daihatsu, ve hře je potom i spolupráce se Suzuki.
S Daihatsu spolupracuje Toyota již od roku 1967, v roce 1998 potom ve výrobci především modelů třídy kei získala většinový podíl. Ten byl ještě v průběhu dalších let mírně navyšován, až se dostal na dnešních 51,2 procenta. A přestože byl loňský rok pro Daihatsu s prodejním propadem 13,3 procenta hodně špatný, rozhodla se Toyota odkoupit i zbývajících 48,8 procent akcií. Tato transakce by jí měla, podle spekulací, přijít na asi 3,2 miliardy dolarů (cca 79,3 miliard korun).
Až bude celá operace dokončena, začne Toyota uplatňovat novou strategii. Ta předpokládá, že ačkoliv si obě automobilky zachovají stávající identitu, stane se Daihatsu vývojářem městských modelů pro sebe i Toyotu. Zároveň se bude i nadále angažovat v těch částech trhu, kde už má nyní silnou pozici. Obě značky budou spolupracovat také na poli technologickém. A zatímco Toyota se zaměří na bezpečnost a komfort cestujících, Daihatsu budou zajímat především peníze a palivo šetřící komponenty. Převzetí také zahrnuje společné prodejní záměry, přes dealerství Toyoty v Japonsku se tak například budou prodávat i modely Daihatsu.
Daihatsu může na oplátku nabídnout silnou pozici na dalších asijských trzích v čele s Indonésií nebo Malajsií, kde dokonce vlastní podíl v automobilce Perodua, což je lídr tamního trhu. Někteří analytici spekulují, že by Toyota ráda udělala z Daihatsu něco ve stylu Datsunu, tedy levnou automobilku pro rozvojové trhy jako Indie. Tam se ostatně japonský gigant snaží zatím neúspěšně prorazit již řadu let.
Aby byl případný průnik do Indie o něco jednodušší, má Toyota podle ekonomického deníku Nikkei v záloze ještě jeden plán - spojit se se Suzuki. To prostřednictvím Maruti Suzuki ovládá výraznou část indického trhu. Do úvahy podle japonského listu připadá nejen částečné převzetí, ale i možnost vzájemného sdílení akcií.
Pokud by Suzuki na nějakou formu dohody přistoupilo, dostalo by se například k hybridním nebo vodíkovým technologiím, které má Toyota na vysokém vývojovém stupni. Toyota by se na druhou stranu dostala k důležitým distribučním kanálům. Někteří analytici ale Suzuki od spojení se s japonským gigantem varují. Po akvizici a případném vstupu Daihatsu na indický trh, by totiž Maruti mohlo jednoduše přijít o své výsostné tržní postavení.
Zdroj: paultan.org
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.