Caparo je rozsáhlá britská korporace, zabývající se zejména ocelářským průmyslem. Její součástí je ovšem i automobilová divize, vyrábějící úchvatné stroje, které spíše než automobil připomínají závodní formuli. Bohužel Caparo nyní čelí nucené finanční správě a navíc je nyní bez šéfa.
Před devíti lety vznikl projekt s názvem Freestream T1, později Caparo F1. Ten měl na starosti tým, skládající se z bývalých inženýrů zodpovědných za stavbu závodních monopostů McLarenu F1. A bylo to opravdu vidět. Vysoký důraz na aerodynamiku a přítlak, centrálně umístěný kokpit, neuvěřitelně nízká hmotnost a dravý tři a půl litrový vidlicový osmiválec umístěný mezi nápravami.
To vše slibovalo neuvěřitelné jízdní výkony. Ty byly bohužel zastíněny obrovskými problémy se spolehlivostí. Kupců tak vždy bylo opravdu poskrovnu. Tato skutečnost Caparu vždy podkopávala nohy. Nyní ale zapracovala i světová ekonomika. Jak jsme již zmiňovali korporace Caparo Group se věnuje zejména ocelářskému průmyslu. Ceny oceli však prudce klesají, což automobilové divizi Capara zlomilo vaz. Tato britská automobilka se tedy nevyhnutelně dostala do nucené finanční správy.
Celá tato situace vyvrcholila před několika dny, kdy syn zakladatele, Angad Paul spáchal sebevraždu. Caparo je tak nyní bez šéfa a situace je již opravdu bezvýchodná.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?