Představovat nový Superb by bylo asi zbytečnější, než nosit dříví do lesa. Třetí novodobá generace vlajkové lodi mladoboleslavské automobilky se v Evropě, kde je nabízena od června letošního roku, uchytila skvěle. Nyní ji čeká stejný úkol také v Číně.
Cílem nového Superbu je zvýšit prodeje v Říši středu ze současných 281 400 aut ročně až na půl milionu vozidel! Úkol je to dosti ambiciózní, ale snad i proto, že od uvedení druhé generace stejného modelu na čínský trh v roce 2009 se povedlo prodat 218 000 vozů, rozhodně ne nemožný.
Specifikace z Říše středu je vyráběna v závodě Shanghai Volkswagen v Nan-ťingu a od naší verze se prakticky vůbec neliší. Vizuálně zaznamenáte snad jen logo „Superb“ na předních blatnících a čínskému vkusu přizpůsobenou paletu barev. Kabina nabídne čtyřramenný volant, dřevěné obložení nebo multimediální systém, jehož funkce postupně rostou až k nejdražší verzi s DVD přehrávačem, 3D navigací a rozhraními MirrorLink, respektive Apple CarPlay.
Pod kapotou se objeví výhradně motory TSI. Základ má označení TSI 280 a nabídne 150 koní, 250 Nm a manuální pětistupňovou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku. TSI 330 disponuje 180 koníky, 300 Nm a sedmistupňovým dvoupojkovým automatem DSG. Nejsilnější TSI 380 má 220 koní a 350 Nm, které na přední kola přenáší rovněž sedmistupňový dvouspojkový automat.
Zajímavá je cenová politika Škoda na čínském trhu. Nejlevnější Superb TSI 280 pořídíte za 169 800 juanů (cca 661 000 korun), nejdražší provedení s motorem TSI 380 stojí 276 800 juanů (cca 1 078 000 korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?