Koncem 90. let převzal Renault plnou kontrolu nad rumunskou Dacii, poměrně nedávno pak spolu s Nissanem majoritně vstoupil do AvtoVAZu, vyrábějící automobily pod značkou Lada. Podle posledních zpráv však Francouzi nemají značek bývalého východního bloku dost a plánují oživit také jméno Moskvič.
Sovětská a později ruská automobilka vznikla v roce 1929, přičemž o rok později začala v jejich továrnách výroba Fordů A a AA. Mezi lety 1933 a 1939 se značka stala pobočkou GAZu a během války vyráběla kromě vojenské techniky také automobil KIM 10, což byl opět licenční Ford. Prvním automobilem se značkou Moskvič byl až po válce vyráběný typ 400, známý jinde ve světě jako Opel Kadett (výrobní linku si Rusové v rámci konfiskace přivezli z Německa).
Prvním opravdu úspěšným exportním typem se stal sedan 407, což byl modernizovaný typ 402, představený koncem padesátých let. Vůbec nejúspěšnější období automobilky ale přišlo s představením typů 408 a 412, někdy označované také jako Moskviče třetí generace, v šedesátých letech. V polovině sedmdesátých let pak přišla modernizace obou souběžně vyráběných typů - z 408 se stala 2138 a ze 412 typ 2140.
Čtvrtou generaci automobilů Moskvič představoval v roce 1986 typ 2141 Aleko, využívající díly Simcy 1307 a Audi 80. Jeho prodejní úspěch ale nebyl tak velký, jako u předcházejících typů 408 a 412. Vůbec poslední modelovou řadou se jménem Moskvič se stal typ 2142, nabízený ve verzích Knjaz Vladimir (rodinný sedan), Ivan Kalita (luxusní limuzína) a Duet (luxusní kupé). Ani jeden z modelů však prodejně příliš neuspěl a ruského výrobce řada 2142 přivedla do finančních potíží. V roce 2002 skončila výroba automobilů a následně došlo k bankrotu značky. Definitivní zánik přišel před pěti lety. V některých výrobních halách dnes probíhá montáž Renaultů pro ruský trh.
A právě francouzský výrobce se podle agentury AFP zabývá myšlenkou na oživení kdysi slavného výrobce. Údajně už dokonce podal na příslušných úřadech dokumenty, potřebné pro získání ochranné známky.
Někdo by se mohl ptát, proč se vůbec Renault zajímá o oživení dalšího slavného historického jména. Ve spolupráci se svým japonským partnerem Nissanem totiž chce posílit pozici na ruském trhu (meziročně se jeho prodeje propadly o třetinu), kde je cílem „urvat“ v příštím roce 40procentní podíl. Připomenu, že vedle Renault a Nissanu má aliance jako želízka v ohni ještě Ladu a Datsun.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.