Koncem 90. let převzal Renault plnou kontrolu nad rumunskou Dacii, poměrně nedávno pak spolu s Nissanem majoritně vstoupil do AvtoVAZu, vyrábějící automobily pod značkou Lada. Podle posledních zpráv však Francouzi nemají značek bývalého východního bloku dost a plánují oživit také jméno Moskvič.
Sovětská a později ruská automobilka vznikla v roce 1929, přičemž o rok později začala v jejich továrnách výroba Fordů A a AA. Mezi lety 1933 a 1939 se značka stala pobočkou GAZu a během války vyráběla kromě vojenské techniky také automobil KIM 10, což byl opět licenční Ford. Prvním automobilem se značkou Moskvič byl až po válce vyráběný typ 400, známý jinde ve světě jako Opel Kadett (výrobní linku si Rusové v rámci konfiskace přivezli z Německa).
Prvním opravdu úspěšným exportním typem se stal sedan 407, což byl modernizovaný typ 402, představený koncem padesátých let. Vůbec nejúspěšnější období automobilky ale přišlo s představením typů 408 a 412, někdy označované také jako Moskviče třetí generace, v šedesátých letech. V polovině sedmdesátých let pak přišla modernizace obou souběžně vyráběných typů - z 408 se stala 2138 a ze 412 typ 2140.
Čtvrtou generaci automobilů Moskvič představoval v roce 1986 typ 2141 Aleko, využívající díly Simcy 1307 a Audi 80. Jeho prodejní úspěch ale nebyl tak velký, jako u předcházejících typů 408 a 412. Vůbec poslední modelovou řadou se jménem Moskvič se stal typ 2142, nabízený ve verzích Knjaz Vladimir (rodinný sedan), Ivan Kalita (luxusní limuzína) a Duet (luxusní kupé). Ani jeden z modelů však prodejně příliš neuspěl a ruského výrobce řada 2142 přivedla do finančních potíží. V roce 2002 skončila výroba automobilů a následně došlo k bankrotu značky. Definitivní zánik přišel před pěti lety. V některých výrobních halách dnes probíhá montáž Renaultů pro ruský trh.
A právě francouzský výrobce se podle agentury AFP zabývá myšlenkou na oživení kdysi slavného výrobce. Údajně už dokonce podal na příslušných úřadech dokumenty, potřebné pro získání ochranné známky.
Někdo by se mohl ptát, proč se vůbec Renault zajímá o oživení dalšího slavného historického jména. Ve spolupráci se svým japonským partnerem Nissanem totiž chce posílit pozici na ruském trhu (meziročně se jeho prodeje propadly o třetinu), kde je cílem „urvat“ v příštím roce 40procentní podíl. Připomenu, že vedle Renault a Nissanu má aliance jako želízka v ohni ještě Ladu a Datsun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.