Složitá situace na trzích v Číně, Rusku a východní Evropě má ekonomické dopady na automobilku Škoda Auto. V září dodala zákazníkům 93600 aut, což je meziročně o 2,1 procenta méně.
„Velký zájem o nové automobily značky Škoda nás velice těší," říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti zodpovědný za oblast prodeje a marketingu, a dodává: „V souvislosti s příznivou situací na trhu přichází značce dostatečný počet objednávek ze západní a střední Evropy. Situace na automobilových trzích Číny, Ruska a východní Evropy je naproti tomu i nadále složitá. To se odráží i na našich prodejích v těchto regionech."
V západní Evropě zvýšila Škoda v září své prodeje o 6,9 procent na 43 700 vozů (září 2014: 40 900). V Německu si značka polepšila o 7,7 procent na 15 300 vozů (září 2014: 14 200) a zůstává zde bezkonkurenčně nejsilnějším importérem. Dvouciferným tempem rostla Škoda na osmi západoevropských trzích: v Rakousku (2 200 vozů; plus 19,9 procent), Dánsku (1 600 vozů; plus 31,2 procent), Itálii (1 400 vozů; plus 13,9 procent), Švédsku (1 400 vozů; plus 13,9 procent), Španělsku (1 400 vozů; plus 16,1 procent), Norsku (600 vozů; plus 14,9 procent), Irsku (300 vozů; plus 45,6 procent) a Portugalsku (200 vozů; plus 24,1 procent).
V Rusku dodala automobilka v září na celkově silně klesajícím automobilovém trhu svým zákazníkům 4 600 vozů (září 2014: 7 300 vozů; mínus 37,0 procent). Ve východní Evropě mimo Ruska, se pro vůz této značky v září rozhodlo 2 900 zákazníků (září 2014: 3 000; mínus 3,6 procent). V Srbsku (500 vozů; plus 28,8 procent) a v Bulharsku (300 vozů; plus 40,9 procent) dosáhla dokonce dvouciferného růstu.
Ve střední Evropě se dodávky vozů značky Škoda v září vyvíjely pozitivně: značka zde rostla o 11,2 procent na 13 300 dodávek zákazníkům (září 2014: 12 000). Na domácím českém trhu dodala svým zákazníkům 6 200 vozů. Ve srovnání se stejným měsícem minulého roku to představuje nárůst o 6,6 procent. Dvouciferného růstu dosáhla mladoboleslavská automobilka v Polsku (3 900 vozů; plus 10,1 procent), Slovensku (1 700 vozů; plus 22,8 procent), Maďarsku (900 vozů; plus 28,4 procent) a Slovinsku (500 vozů; plus 21,9 procent).
V Číně dodala česká automobilka v září při velice napjaté situaci na trhu svým zákazníkům 23 800 vozů (září 2014: 24 900; mínus 4,2 procent). V Indii dodala svým zákazníkům 1 400 vozů (září 2014: 1 700; mínus 21,9 procent). V Austrálii rostla značka o 38,8 procent na 500 dodávek zákazníkům.
Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v září 2015 (v kusech, zokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci loňského roku):
Octavia (36 400; +9,0 %) Rapid (15 200; -30,4 %) Fabia (19 600; +32,5 %) Yeti (10 600; +8,5 %) Superb (6 700; -20,7 %) Roomster (600; -77,7 %) Citigo (prodej pouze v Evropě: 4 600; -3,6 %)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.