Jméno Henrik Fisker je všem, kdo pravidelně sledují dění v automobilovém průmyslu jistě velmi známé. Po neslavném krachu jeho společnosti Fisker Automotive se tento dánský designer nyní vrací se svou novou společností.
Nedávno jsme vám přinesli článek, ve kterém jste se mohli dočíst, že dánský automobilový designer Henrik Fisker by se rád navrátil do světa automobilového průmyslu se svou novou společností.
Nyní bylo oficiálně oznámeno její jméno. To se již neponese ve znamení svého zakladatele. Automobilka totiž bude pojmenována po elektromobilu, který bývalá Fiskerova společnost vyráběla.
V průběhu roku 2016 se tak můžeme těšit na nové automobily od výrobce KARMA AUTOMOTIVE.
První produkty této nově vzniklé společnosti budou přímo vycházet z elektromobilu Fisker Karma. Veškerá výroba má přitom probíhat v USA.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.