Každý, kdo si sem tam přečte nějakou tu novinku ze světa motoristického průmyslu jistě ví, že britský Lotus již delší dobu mluví o svém budoucím crossoverů. Nyní pro server Automobilemag.com ředitel automobilky promluvil o plánovaném spuštění prodeje.
Lotus svůj nový crossover připravuje již delší dobu. Není ale čemu se divit. V segmentu kompaktních crossoverů v současnosti probíhá opravdu tvrdý konkurenční boj. Lotus bude především na stejné trumfy, pro které se proslavila ve světě sportovních vozů. Vůz má být tedy lehký (údajně až o 200 kg lehčí než Porsche Macan) a po designové stránce má působit velmi sportovně (mluví se o využití podobného designového jazyka, který je aplikován i na okruhový supersport 3-Eleven).
Jean-Marc Gales, ředitel Lotusu, se nedávno vyjádřil, že se bude jednat o globální automobil, který bude nabízen na všech důležitých trzích. Jeho prodej bude ale zahájen v Číně. Tam bude ostatně i celý výrobní proces probíhat.
V Zemi Draka by měl být prodej tohoto kompaktního crossoveru spuštěn v roce 2020 a následně bude vůz vyvážen do celého světa.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?