Každý, kdo si sem tam přečte nějakou tu novinku ze světa motoristického průmyslu jistě ví, že britský Lotus již delší dobu mluví o svém budoucím crossoverů. Nyní pro server Automobilemag.com ředitel automobilky promluvil o plánovaném spuštění prodeje.
Lotus svůj nový crossover připravuje již delší dobu. Není ale čemu se divit. V segmentu kompaktních crossoverů v současnosti probíhá opravdu tvrdý konkurenční boj. Lotus bude především na stejné trumfy, pro které se proslavila ve světě sportovních vozů. Vůz má být tedy lehký (údajně až o 200 kg lehčí než Porsche Macan) a po designové stránce má působit velmi sportovně (mluví se o využití podobného designového jazyka, který je aplikován i na okruhový supersport 3-Eleven).
Jean-Marc Gales, ředitel Lotusu, se nedávno vyjádřil, že se bude jednat o globální automobil, který bude nabízen na všech důležitých trzích. Jeho prodej bude ale zahájen v Číně. Tam bude ostatně i celý výrobní proces probíhat.
V Zemi Draka by měl být prodej tohoto kompaktního crossoveru spuštěn v roce 2020 a následně bude vůz vyvážen do celého světa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.