Hvězdou stánku Opel na letošním frankfurtském autosalonu je pochopitelně nová generace velmi oblíbeného vozu Astra. Tu je již možné si objednat, a neuhádnete, kolik lidí si ji již zamluvilo.
Od oficiálního představení nové generace automobilu Opel Astra uběhla sotva několik měsíců a výrobce si již může mnout ruce. Opel má totiž k dnešnímu dni registrováno již více než 30 000 závazných objednávek nové Astry.
Tento automobil se vždy těšil velké oblibě zákazníků. Opel navíc slibuje, že nová generace přináší zcela nový požitek z jízdy. Celý vůz byl odlehčen o úžasných 200 kg. I přes značnou redukci hmotnosti ale vůz co do vnějších i vnitřních rozměrů narostl, díky čemu dokáže nyní poskytnout pasažérům mnohem větší pohodlí.
Nabízí také novou paletu motorů EcoTec s výkonem od 95 do 140 koní. K vozu je navíc možno přikoupit i rozsáhlou doplňkovou výbavu. Ta nabízí přehršel jízdních asistentů a senzorů, nová přední sedadla, která se dají nastavit a v 18 možných směrech a nespočet dalších vymožeností moderního automobilismu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?