Lotus Evora 400 byl oficiálně představen na letošním autosalonu v Ženevě a již nyní sjíždí z výrobní linky první kusy, které budou již co nevidět doručeny prvním zákazníkům ve Spojeném království a kontinentální Evropě.
Automobil Lotus Evora 400 byl původně navržen za jediným účelem – stát se nejvýkonnějším a nejrychlejším produkčním Lotusem, který kdy brázdil silnice. Aby tento obtížný úkol zvládl, vybavili ho jeho tvůrci přeplňovaným „srdcem“ V6 o objemu 3,5 litru s výkonem 298 kW.
Díky této porci výkonu dokáže Evora zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,1 vteřiny a hodnota maximální rychlosti se dokáže vyšplhat až na rychlost 300 km/h.
„Evora 400 již získala přízeň kritiků a médii po celém světě pro svůj výkon, ovladatelnost a design. Během září a října se Evora 400 dostane do dealerství a je tak na zákaznících, aby si na tento vůz udělali názor sami.“ Takto se vyjádřil sám generální ředitel Lotusu – Jean-Marc Gales.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.