Lotus Evora 400 byl oficiálně představen na letošním autosalonu v Ženevě a již nyní sjíždí z výrobní linky první kusy, které budou již co nevidět doručeny prvním zákazníkům ve Spojeném království a kontinentální Evropě.
Automobil Lotus Evora 400 byl původně navržen za jediným účelem – stát se nejvýkonnějším a nejrychlejším produkčním Lotusem, který kdy brázdil silnice. Aby tento obtížný úkol zvládl, vybavili ho jeho tvůrci přeplňovaným „srdcem“ V6 o objemu 3,5 litru s výkonem 298 kW.
Díky této porci výkonu dokáže Evora zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,1 vteřiny a hodnota maximální rychlosti se dokáže vyšplhat až na rychlost 300 km/h.
„Evora 400 již získala přízeň kritiků a médii po celém světě pro svůj výkon, ovladatelnost a design. Během září a října se Evora 400 dostane do dealerství a je tak na zákaznících, aby si na tento vůz udělali názor sami.“ Takto se vyjádřil sám generální ředitel Lotusu – Jean-Marc Gales.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?