Dánský designer Henrik Fisker je především spojován s nepříliš úspěšným projektem Karma. Nyní je dle svého vlastního prohlášení je připraven k založení zcela nového projektu.
Fisker je v automobilovém světě dost známý pojem. V srpnu roku 2007 založil dánský designer jménem Henrik Fisker automobilku, která produkovala jeden z velmi známých elektromobilů Karma. Kvůli problémům s prodejem drahých elektromobilů, Fisker neplnil své finanční záznamy zrovna růžovými čísly. V roce 2013 vše vyvrcholilo vyhlášením bankrotu a odstoupením generálního ředitele Henrika Fiskera. Následně byla v roce 2014 odkoupena čínskou společností Wanxiang Group Corporation.
V rozhovoru pro americký magazín USA Today, se ale Henrik Fisker nechal slyšet, že se chystá založit zcela novou automobilku. Ta by se měla věnovat novým automobilům, zaměřeným na velmi mladou cílovou skupinu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?