Menší "bráška" předehnal toho staršího v ziskovosti, díky čemu?
Automobilce Maserati, z koncernu Fiat se poslední dobou daří, dokazuje to i zvýšení provozního zisku a předhonění Ferrari ve ziskovosti. Za toto „rozjetí“ italského výrobce sportovních vozů vděčí Sergiu Marchionnehovi, který za comebackem stojí.
Maserati dosáhlo provozního zisku mezi červencem a zářím 90 milionů euro, což je v přepočtu 2,5 miliardy korun. Ferrari za stejné období dosáhlo „jen“ 89 milionů euro. Přičemž nejzajímavější číslo je meziroční zlepšení. Maserati si polepšilo o více než dvojnásobek (konkrétně 47 milionů euro).
Kdysi největší konkurent Ferrari, je od roku 1998 jeho sourozencem. Nyní vykazuje vyšší zisk a přitom má našlápnuto k dalšímu rapidnímu růstu. Největší zásluhu na tomto růstu mají luxusní silné sedany Ghibli a nové Quattroporte.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?