Menší "bráška" předehnal toho staršího v ziskovosti, díky čemu?
Automobilce Maserati, z koncernu Fiat se poslední dobou daří, dokazuje to i zvýšení provozního zisku a předhonění Ferrari ve ziskovosti. Za toto „rozjetí“ italského výrobce sportovních vozů vděčí Sergiu Marchionnehovi, který za comebackem stojí.
Maserati dosáhlo provozního zisku mezi červencem a zářím 90 milionů euro, což je v přepočtu 2,5 miliardy korun. Ferrari za stejné období dosáhlo „jen“ 89 milionů euro. Přičemž nejzajímavější číslo je meziroční zlepšení. Maserati si polepšilo o více než dvojnásobek (konkrétně 47 milionů euro).
Kdysi největší konkurent Ferrari, je od roku 1998 jeho sourozencem. Nyní vykazuje vyšší zisk a přitom má našlápnuto k dalšímu rapidnímu růstu. Největší zásluhu na tomto růstu mají luxusní silné sedany Ghibli a nové Quattroporte.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.