Menší "bráška" předehnal toho staršího v ziskovosti, díky čemu?
Automobilce Maserati, z koncernu Fiat se poslední dobou daří, dokazuje to i zvýšení provozního zisku a předhonění Ferrari ve ziskovosti. Za toto „rozjetí“ italského výrobce sportovních vozů vděčí Sergiu Marchionnehovi, který za comebackem stojí.
Maserati dosáhlo provozního zisku mezi červencem a zářím 90 milionů euro, což je v přepočtu 2,5 miliardy korun. Ferrari za stejné období dosáhlo „jen“ 89 milionů euro. Přičemž nejzajímavější číslo je meziroční zlepšení. Maserati si polepšilo o více než dvojnásobek (konkrétně 47 milionů euro).
Kdysi největší konkurent Ferrari, je od roku 1998 jeho sourozencem. Nyní vykazuje vyšší zisk a přitom má našlápnuto k dalšímu rapidnímu růstu. Největší zásluhu na tomto růstu mají luxusní silné sedany Ghibli a nové Quattroporte.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.