Prodej nových osobních vozů na LPG vloni oproti roku 2012 vzrostl o více jak čtvrtinu. Růst zaznamenala také poptávka po automobilech na hybridní pohon, naopak zájem o auta s benzínovým, naftovým nebo CNG pohonem klesl. Vyplývá to ze statistik nově registrovaných vozidel Sdružení dovozců automobilů. Zkapalněný ropný plyn (LPG) tak zůstává nejrozšířenějším alternativním palivem v Česku. Na tento pohon u nás jezdí přes 200 tisíc automobilů.
Sílící zájem o LPG potvrzují také rostoucí prodeje firmy Flaga, největšího dodavatele tohoto paliva v Česku. „Výrazný růst prodejů LPG jsme zaznamenali především v druhé polovině roku 2013, meziročně v tomto období tržby vzrostly o 42 procent,“ uvádí obchodní ředitel společnosti Flaga, Ľubomír Žiak. Podle něj stojí za rostoucí oblibou zkapalněného ropného plynu mezi motoristy především vysoké ceny benzínu a nafty. „Cena přestavby na LPG se u vozů se 4 válci pohybuje v průměru okolo 25 tisíc korun. Při aktuální úspoře s LPG oproti benzínu, která momentálně vychází zhruba 0,9 Kč na kilometr, se investice vrátí po 28 tisících ujetých kilometrech,“ upřesňuje Žiak a dodává, že při pohonu LPG se také výrazně snižuje vznik škodlivých emisí. Oproti ostatním alternativním pohonům je jednoznačnou výhodou LPG hustá síť čerpacích stanic v Česku i zahraničí.Růst poptávky po vozech na LPG Flaga očekává i v tomto roce, a to také mezi podnikateli a u firemních flotil. „Firmy nevyužívají pouze osobní vozy na LPG. Poptávka roste i v oborech stavebnictví a dopravy, kde se kromě klasických přestaveb benzínových motorů začíná osvědčovat novinka Dieselgas. Ta kombinuje naftový pohon s LPG a vyplatí se především u nákladních vozidel,“ vysvětluje Ľubomír Žiak. Systém Dieselgas během provozu vstřikuje do sání motoru řízené dávky LPG, drahá nafta je tak z 20 % nahrazena levnějším palivem, čímž se snižují náklady na provoz. Systém má navíc pozitivní vliv na chod motoru, roste jeho životnost a prodlužují se intervaly servisních prohlídek.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.