Prodej nových osobních vozů na LPG vloni oproti roku 2012 vzrostl o více jak čtvrtinu. Růst zaznamenala také poptávka po automobilech na hybridní pohon, naopak zájem o auta s benzínovým, naftovým nebo CNG pohonem klesl. Vyplývá to ze statistik nově registrovaných vozidel Sdružení dovozců automobilů. Zkapalněný ropný plyn (LPG) tak zůstává nejrozšířenějším alternativním palivem v Česku. Na tento pohon u nás jezdí přes 200 tisíc automobilů.
Sílící zájem o LPG potvrzují také rostoucí prodeje firmy Flaga, největšího dodavatele tohoto paliva v Česku. „Výrazný růst prodejů LPG jsme zaznamenali především v druhé polovině roku 2013, meziročně v tomto období tržby vzrostly o 42 procent,“ uvádí obchodní ředitel společnosti Flaga, Ľubomír Žiak. Podle něj stojí za rostoucí oblibou zkapalněného ropného plynu mezi motoristy především vysoké ceny benzínu a nafty. „Cena přestavby na LPG se u vozů se 4 válci pohybuje v průměru okolo 25 tisíc korun. Při aktuální úspoře s LPG oproti benzínu, která momentálně vychází zhruba 0,9 Kč na kilometr, se investice vrátí po 28 tisících ujetých kilometrech,“ upřesňuje Žiak a dodává, že při pohonu LPG se také výrazně snižuje vznik škodlivých emisí. Oproti ostatním alternativním pohonům je jednoznačnou výhodou LPG hustá síť čerpacích stanic v Česku i zahraničí.Růst poptávky po vozech na LPG Flaga očekává i v tomto roce, a to také mezi podnikateli a u firemních flotil. „Firmy nevyužívají pouze osobní vozy na LPG. Poptávka roste i v oborech stavebnictví a dopravy, kde se kromě klasických přestaveb benzínových motorů začíná osvědčovat novinka Dieselgas. Ta kombinuje naftový pohon s LPG a vyplatí se především u nákladních vozidel,“ vysvětluje Ľubomír Žiak. Systém Dieselgas během provozu vstřikuje do sání motoru řízené dávky LPG, drahá nafta je tak z 20 % nahrazena levnějším palivem, čímž se snižují náklady na provoz. Systém má navíc pozitivní vliv na chod motoru, roste jeho životnost a prodlužují se intervaly servisních prohlídek.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?