Důkazem úspěchů je předčasné splacení dluhu americké vládě
O obrovské částce, kterou si půjčila americká soukromá společnost, výrobce elektromobilů, Tesla Motors, Irc., jsme Vás informovali. Stejně tak jsme učinili a uvedli tak články o úspěchu výrobce, spojené především s vysokými prodejními čísly a optimisticky vyhlížejícími statistikami.
Vše se nyní potvrdilo a dozrálo finální podoby. Automobilka totiž v současnosti dluh americké vládě splatila. Celkovou částku, téměř půl miliardy amerických dolarů, Tesla vrátila po čtyřech letech, což je o významných devět let dříve, než mělo být dle smlouvy učiněno. Částka byla zapůjčena v roce 2009, vrátit na zpět se tak peníze měly nejdříve v roce 2018.
To se nyní již nestane a budoucí světový automobilový gigant může směle investovat do výrobních kapacit, jak tomu dělal v omezené míře doposud. Elon Musk, ředitel společnosti, oznámil konečnou a vyrovnávací transakci v hodnotě 452 milionů dolarů nedávno.
Úspěch vlajkové lodi, modelu S, sice přinesl do pokladny mnoho peněz, opozdil však sériovou produkci elektrického SUV X. Ta měla začít za dva roky – v roce 2015. Datum bylo nicméně zrušeno, neboť výrobní kapacity společnosti nezvládají dodávat a uspokojovat tak přání dosavadních zákazníků.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.