Britský výrobce speciálních sportovních vozů obdržel třísetmilionovou dotaci pro rozvoj v oblasti vývoje a výzkumu
Za velký úspěch by se dal označit zisk třísetmilionové dotace britské automobilky Lotus Engineering Ltd., darovaný v rámci RGF (Regional Growth Fund).
RGF spadá pod nový britský vládní program, uskutečňovaný jednotlivými regiony, který přináší pro rozvoj příměstských a venkovských regionů v Británii finanční prostředky. Dotační program, Regional Growth Fund, má v příštích 8 letech posílit ekonomickou situaci tamějších podniků a posílit výrobu a infrastrukturu prostřednictvím dotace 1 miliardy amerických dolarů.
Britský Lotus si dotace velmi váží, cíl a konkrétní místo použití však prozatím nezveřejnil. Finanční prostředky budou jistě použity na projekty, které jsou dobře viditelné mezi lidmi ve společnosti. Automobilka v čele s Aslamem Farikullahem údajně stále uvažuje nad vytvořením kompletní modelové řady v rámci vozové ofenzivy.
Ta je jistě potřebná. Dlouholetý výrobce se již řadu let pohybuje ve ztrátových číslech, a to společnosti Proton, novému vlastníku samozřejmě nevyhovuje.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.