Britský výrobce speciálních sportovních vozů obdržel třísetmilionovou dotaci pro rozvoj v oblasti vývoje a výzkumu
Za velký úspěch by se dal označit zisk třísetmilionové dotace britské automobilky Lotus Engineering Ltd., darovaný v rámci RGF (Regional Growth Fund).
RGF spadá pod nový britský vládní program, uskutečňovaný jednotlivými regiony, který přináší pro rozvoj příměstských a venkovských regionů v Británii finanční prostředky. Dotační program, Regional Growth Fund, má v příštích 8 letech posílit ekonomickou situaci tamějších podniků a posílit výrobu a infrastrukturu prostřednictvím dotace 1 miliardy amerických dolarů.
Britský Lotus si dotace velmi váží, cíl a konkrétní místo použití však prozatím nezveřejnil. Finanční prostředky budou jistě použity na projekty, které jsou dobře viditelné mezi lidmi ve společnosti. Automobilka v čele s Aslamem Farikullahem údajně stále uvažuje nad vytvořením kompletní modelové řady v rámci vozové ofenzivy.
Ta je jistě potřebná. Dlouholetý výrobce se již řadu let pohybuje ve ztrátových číslech, a to společnosti Proton, novému vlastníku samozřejmě nevyhovuje.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?