Ford letos vyrobí o 10 procent (8000 kusů) více nových SUV Kuga, než původně plánovala. Důvodem je sílící poptávka po tomto stylovém a všestranném automobilu.
Po navýšení výroby by v montážním závodě ve španělské Valencii mělo letos vzniknout 100 000 exemplářů Kugy, což by znamenalo nový milník v historii tohoto modelu. Kuga se vyrábí rovněž v ruském městě Jelabuga.
Nová Kuga se začala v Evropě prodávat teprve na přelomu roku, ale má za sebou velmi slibný start. V únoru zaznamenala meziroční zvýšení odbytu o 27 procent. Ve Spojených státech, kde se prodává pod názvem Escape, dosáhl vůz rekordního březnového výsledku, když si připsal meziroční navýšení o 28 procent. Za celé první čtvrtletí 2013 činí meziroční nárůst 25 procent.
Zákazníci velmi pozitivně reagují na spotřebu, prostornost a jízdní vlastnosti nové Kugy, stejně jako na její chytré technologie. Jednou z nich je bezdotykové ovládání zadní výklopné stěny – k jejímu otevření či zavření stačí mávnout nohou pod nárazníkem. Nová Kuga má navíc na kontě maximálních možných pět hvězdiček Euro NCAP.
„Nová Kuga je chytřejší SUV, jež nabízí širokou paletu technologií včetně bezdotykového ovládání zadní výklopné stěny, a přivezla do Evropy náš nový globální systém inteligentního pohonu všech kol,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a servis. Výrazné navýšení výroby je velmi slibným startem naší ofenzívy v segmentu SUV, která začíná novou Kugou a bude pokračovat modely EcoSport a Edge.“
Ford prozradil, že v následujících šesti letech chce v Evropě prodat více než milion vozů SUV. Již v roce 2016 by se automobily tohoto typu měly podílet na celkových prodejích značky Ford v Evropě přibližně deseti procenty. Koncem roku 2013 přijde na některé evropské trhy nový kompaktní model EcoSport a o něco později bude následovat nová generace většího a luxusnějšího SUV Ford Edge, které si již vydobylo značnou popularitu v Severní Americe.
V testech Euro NCAP získal nový Ford Kuga 88 procent bodového maxima za celkovou ochranu, což se dosud žádnému SUV této třídy nepovedlo. Navíc obdržel cenu Euro NCAP Advanced za systém Ford SYNC s automatickým tísňovým voláním, které při dopravní nehodě automaticky naváže spojení s dispečinkem záchranného systému.
K dalším pozoruhodným technologiím ve výbavě nové Kugy patří bezdotykové ovládání zadní výklopné stěny, aktivní parkovací asistent, systém hlídání mrtvých úhlů, Active City Stop, asistent pro jízdu v pruzích, asistent dálkových světel, systém sledování bdělosti řidiče, rozpoznávání dopravních značek a inteligentní pohon všech kol, jenž distribuuje sílu motoru mezi jednotlivá kola podle momentálních podmínek. Reaguje dvacetkrát rychleji, než trvá mrknutí oka.
Díky modernizované paletě motorů, v níž se poprvé objevuje i technologie EcoBoost, se nová Kuga pyšní také vynikající hospodárností. Spotřeba zážehových motorizací klesla oproti předchozímu modelu až o 25 procent, vznětové jednotky jsou úspornější až o 10 procent.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.