Skupina PSA Peugeot Citroën vydala dluhopisy v hodnotě 1 miliardy eur s pětiletou dobou splatnosti (březen 2018) a ročním kuponem 7,375 %.
Potvrzuje se tak schopnost skupiny využívat příležitosti, které nabízí trh s dluhopisy. Velmi pozitivní přijetí této emise, kdy objednávky činí navzdory obtížné situaci na evropském kapitálovém trhu 4,3 miliard eur, odráží podporu investorů vůči akčním plánům skupiny a jejím výhledům do budoucna.
Finanční ředitel skupiny a člen představenstva Jean-Baptiste de Chatillon prohlásil: „Chceme zachovat vysokou úroveň finančního zajištění. Z úspěchu této operace, která je zcela v souladu s vyváženým řízením profilu splatnosti dluhu skupiny, máme velkou radost.“
Umístění této emise řídily banky BNP Paribas, CA CIB, Deutsche Bank, HSBC, Natixis a Société Générale.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.