Situace na trzích v Evropě se nese v duchu nejistoty a negativních očekávání. Potvrzují to i automobilky, od kterých stále častěji slýcháme slova o omezování výroby.
Volkswagen původně plánoval, že v tomto roce vyrobí kolem 9,7 milionu Passatů. Tohle očekávání se ukázalo být trochu nadneseným, následuje proto omezení výroby. Počet prodaných exemplářů se smrskne o 300 tisíc.
Oznámení o útlumu výroby se objevují každou chvílí, avšak právě Passat je zajímavým barometrem. Jde o rodinný a manažerský vůz, legendu svého druhu.
I přes všechny negativní zprávy nedávno Volkswagen oznámil drobné navýšení výroby svého Golfu, avšak zde lze očekávat spíš podstřelení původních odhadů, neboť prodeje tohoto vozu poměrně vytrvale klesají.
Zkrátka doba špatných očekávání je tu a drží se nás jako klíště. Jak ale rozetnout bludný kruh?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?