Německá automobilka skončí s výrobou luxusních vozů Maybach. Jejich prodej vytrvale klesá, koncern bude v nejvyšším segmentu spoléhat už jen na Mercedes, napsal Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).
Výroba maybachů skončí za dva roky, jedenáct let poté, co ji Daimler s velkou slávou obnovil. Od oživení tradičního výrobce luxusních limuzín, která auta přestala vyrábět v roce 1940, si Daimler sliboval získání většího podílu na trhu se superluxusními vozy.
Německý automobilový koncern Daimler během dvou let ukončí výrobu superluxusních vozů Maybach. Uvedl to generální ředitel společnosti Dieter Zetsche v rozhovoru pro německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung. Značka Maybach je již řadu let ztrátová. "Nemělo by smysl vyvíjet nástupce nynějšího modelu Maybach," řekl v rozhovoru pro FAZ generální ředitel Daimleru Dieter Zetsche. "V luxusním segmentu budeme v budoucnosti plně sázet na na naši klíčovou značku Mercedes-Benz, nejcennější značku luxusních automobilů na světě." Daimler původně počítal u značky Maybach s prodejem zhruba tisícovky vozů ročně. V posledních letech se však prodej pohyboval pouze kolem 200 automobilů ročně. Oproti tomu Rolls – Royců se prodalo přes dva tisíce, Bentleye si koupilo 4763 zájemců. Rolls – Royce přitom patří BMW, Bentley Volkswagenu, tedy největším konkurentům Daimleru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.