Německá automobilka skončí s výrobou luxusních vozů Maybach. Jejich prodej vytrvale klesá, koncern bude v nejvyšším segmentu spoléhat už jen na Mercedes, napsal Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).
Výroba maybachů skončí za dva roky, jedenáct let poté, co ji Daimler s velkou slávou obnovil. Od oživení tradičního výrobce luxusních limuzín, která auta přestala vyrábět v roce 1940, si Daimler sliboval získání většího podílu na trhu se superluxusními vozy.
Německý automobilový koncern Daimler během dvou let ukončí výrobu superluxusních vozů Maybach. Uvedl to generální ředitel společnosti Dieter Zetsche v rozhovoru pro německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung. Značka Maybach je již řadu let ztrátová. "Nemělo by smysl vyvíjet nástupce nynějšího modelu Maybach," řekl v rozhovoru pro FAZ generální ředitel Daimleru Dieter Zetsche. "V luxusním segmentu budeme v budoucnosti plně sázet na na naši klíčovou značku Mercedes-Benz, nejcennější značku luxusních automobilů na světě." Daimler původně počítal u značky Maybach s prodejem zhruba tisícovky vozů ročně. V posledních letech se však prodej pohyboval pouze kolem 200 automobilů ročně. Oproti tomu Rolls – Royců se prodalo přes dva tisíce, Bentleye si koupilo 4763 zájemců. Rolls – Royce přitom patří BMW, Bentley Volkswagenu, tedy největším konkurentům Daimleru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.