Volkswagen rekordmanem ve výdajích na výzkum

Volkswagen
Volkswagen, foto: Archiv AutoRoad.cz
Marek Litzman 16. srpna 2011 12:50
Sdílej:

Přestože je Volkswagen až třetím koncernem v pořadí dle velikosti, jeho výdaje na výzkum jsou nejvyšší. A to se slušným náskokem.

156 miliard korun. To je suma, kterou utratil koncern Volkswagen v minulém roce za vývoj a výzkum. Lehko tak překonává své největší rivaly, Toyotu (144 miliard) i General Motors (118 miliard).

Dále v pořadí můžeme najít Daimler s hodnotou 110 miliard korun, Hondu s 96 miliardami a Ford (84 miliard). Žebříček naopak uzavírá koncern Fiat s účtem 23 miliard, v čemž však nejsou započítány výdaje dnes již koncernového Chrysleru s výdaji 25 miliard.

V trochu jiné perspektivě se však vše ukáže, postavíme-li výdaje vůči celkovému obratu. Zde vedou BMW a Honda. Z ceny každého vozu vracejí 5,5 % zpět do vývoje. Následuje Volkswagen s poměrem 5,4 %. Toyota se krčí až uprostřed žebříčku s hodnotou  3,8 %.

Na chvostu žebříčku se nacházejí Hyundai a Kia, jejichž výdaje na výzkum jsou 2,1, resp. 2,0 %. Nad nimi najdeme Fiat s výdaji 2,8 %.

Celkové výdaje čtrnácti největších automobilek do vývoje jsou rovny bilionu korun.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?