General Motors tak je v zisk již pátý kvartál za sebou.
General Motors dnes zveřejnil finanční výsledky za první čtvrtletí tohoto roku. A výsledek to byl velmi pozitivní - zisk 3,2 miliardy dolarů.
Za takto skvělým výsledkem stojí několik aspektů. Prvně je to prodej firmy Delphi Automotive, která až donedávna GM patřila. Tím přibylo do kasy asi 1,6 miliardy USD. Jde tedy o celou polovinu kvartálního zisku.
Za zbytkem stojí hlavně probouzející se americká ekonomika. Vloni za stejné období činil čistý zisk 865 milionů dolarů. Tento kvartál byl také pátým ziskovým v řadě od doby, kdy byla tato automobilka zachráněna před krachem. A co víc, vedení firmy očekává další nárůsty zisků a prodejů.
Víceprezident Dan Ammann se nechal slyšet, že díky ekologičtějším a úspornějším vozidlům čeká celé GM světlá budoucnost a prodeje porostou po celém světě, nejen v USA.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?