Stáří osobních automobilů se v okresech ČR značně liší, nejstarší vozový park registrují úřady na Děčínsku (15,29 roku), nejmladší v okrese Praha - západ (11,75 roku). Ve středu o tom informovalo Sdružení automobilového průmyslu (SAP).
Průměrný věk osobních automobilů se za rok 2010, jak bylo už dříve publikováno, mírně zvýšil na 13,70 roku. Existují však značné rozdíly mezi jednotlivými kraji a okresy. Jestliže v Praze byl průměrný věk osobních automobilů 13,11 roku, tak v Karlovarském kraji je to 13,88 roku, v Ústeckém pak 14,71 roku.
Ještě větší rozdíly jsou mezi jednotlivými okresy. Nejmladší park osobních automobilů s průměrnou hodnotou pod 13 let registrují úředníci v okrese Praha - západ (11,75 roku), následují okresy Mladá Boleslav (12,33 roku), Praha – východ a Zlín (12,73 roku), Olomouc (12,79 roku), Brno – město (12,80 roku) a Opava (12,98 roku). Hlavní město Praha se v tomto žebříčku dělí až o 9. až 10. místo s okresem Frýdek Místek (u obou průměr 13,11 roku). Na druhé straně nejstarší vozový park v průměrném věku přes 15 let je v okresech Jeseník (15,03 roku), Chomutov (15,06 roku) a Děčín (15,29 roku).
Liší se také tzv. stupeň motorizace, tedy je počet obyvatel připadajících na jeden osobní automobil (OA). V Praze je to 1,93 obyv./OA, následuje okres Plzeň – jih (1,98 obyv./OA) a České Budějovice spolu s Mladou Boleslaví (2,05 obyv./OA). V žádném okrese ČR nepřipadají na jeden osobní automobil více než tři obyvatelé. Nejvíce je to 2,90 obyv./OA v okrese Jeseník, dále pak v okrese Karviná (2,89 obyv./OA) a v okrese Bruntál (2,87 obyv./OA). Přitom před deseti lety byl průměr za celou ČR 2,99 obyv./OA a v patnácti okresech hodnota přesahovala 3,50 obyv./OA. Nejvyšší byla v okrese Jeseník (4,09 obyv./OA) a dále v okrese Vsetín (4,02 obyv./OA).
Počet v ČR prodaných osobních automobilů se v roce 2010 zvýšil o 61 180, tedy je o 1,38 procenta. K 31. prosinci 2010 bylo v ČR registrováno 4 496 232 osobních automobilů.
Zdroj: mediafax, foto: wikipedia
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.