Nová Škoda Octavia G-TEC na CNG staví na opravdu levném provozu

Škoda připravuje novou Octavii G-TEC s pohonem na zemní plyn (CNG)
Škoda připravuje novou Octavii G-TEC s pohonem na zemní plyn (CNG), foto: Škoda Auto
AutoRoad.cz 27. června 2020 0:17
Sdílej:

Nová Octavia G-TEC nabízí pohon na zemní plyn (CNG), který je šetrný k životnímu prostředí. Dodává se s motorem 1,5 TSI o výkonu 96 kW (130 k) a při provozu čistě na zemní plyn nabízí dojezd až 500 kilometrů v režimu WLTP.

Zemní plyn se uchovává ve třech nádržích, které jsou uloženy v podvozku a mají celkovou kapacitu 17,33 kg. Díky devítilitrové nádrži na benzin nemá Octavia G-TEC problém ani v oblastech s horší dostupností zemního plynu. Nová Octavia G-TEC bude uvedena na evropský trh na podzim letošního roku.

Octavia G-TEC s motorem 1,5 TSI o výkonu 96 kW (130 k) nabízí pohon na zemní plyn. Díky velmi ekologickému spalování zemního plynu motor produkuje při provozu na zemní plyn přibližně o 25 % nižší emise CO2 než provedení s benzinovým motorem. Vůz také produkuje mnohem méně oxidů dusíku (NOx) a nevypouští žádné saze. Motor pracuje velice úsporně, mj. díky proměnnému časování sacích ventilů, které umožňuje chod v takzvaném Millerově spalovacím cyklu. Spotřeba činí 3,4−3,6 kg CNG/100 km při provozu na zemní plyn a 4,6 l/100 km v benzinovém režimu.

Díky zásobníkům zemního plynu s kapacitou 17,33 kg nabízí Škoda Octavia G-TEC dojezd až 500 km v režimu WLTP při provozu na zemní plyn. V kombinaci s benzinovou nádrží o objemu 9 l se dojezd zvyšuje o dalších 190 km. Octavia G-TEC tak nabízí celkový dojezd na jedno natankování všech nádrží cirka 700 km. Přepínání mezi benzinovým režimem a režimem na zemní plyn probíhá automaticky a bez zásahu řidiče.

Vůz využívá benzinový motor pouze v případě, kdy vůz startuje po doplnění zemního plynu, pokud venkovní teplota klesne pod -10 °C nebo pokud jsou zásoby zemního plynu natolik vyčerpány, že tlak v nádrži klesne pod 11 barů. Charakteristickými znaky vozu Octavia G-TEC jsou specifický vzhled Virtuálního Kokpitu a plaketa G-TEC na zádi. Objem zavazadlového prostoru činí 455 l u verze liftback a 495 l u verze kombi.

Již při spalování přírodního zemního plynu produkuje OCTAVIA G-TEC při provozu na zemní plyn o 25 % nižší emise CO2 než provedení s benzinovým motorem. Když se do spalované směsi přimíchá 20 % bioplynu, což je momentálně poměrně běžnou praxí například v Německu, sníží se emise CO2 dokonce o 35 až 40 %. Pokud se podíl bioplynu, který se vytváří z rostlinných zbytků a biologického odpadu, ve spalované směsi ještě zvýší, je možné dosáhnout až 90% snížení emisí CO2. Tento stav se již blíží uhlíkové neutralitě. Úplné uhlíkové neutrality by bylo možné dosáhnout spalováním syntetického metanu, k jehož výrobě by byla použita pouze energie získaná z obnovitelných zdrojů. Tento výrobní postup se však zatím nachází ve fázi vývoje.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.