Nová Octavia G-TEC nabízí pohon na zemní plyn (CNG), který je šetrný k životnímu prostředí. Dodává se s motorem 1,5 TSI o výkonu 96 kW (130 k) a při provozu čistě na zemní plyn nabízí dojezd až 500 kilometrů v režimu WLTP.
Zemní plyn se uchovává ve třech nádržích, které jsou uloženy v podvozku a mají celkovou kapacitu 17,33 kg. Díky devítilitrové nádrži na benzin nemá Octavia G-TEC problém ani v oblastech s horší dostupností zemního plynu. Nová Octavia G-TEC bude uvedena na evropský trh na podzim letošního roku.
Octavia G-TEC s motorem 1,5 TSI o výkonu 96 kW (130 k) nabízí pohon na zemní plyn. Díky velmi ekologickému spalování zemního plynu motor produkuje při provozu na zemní plyn přibližně o 25 % nižší emise CO2 než provedení s benzinovým motorem. Vůz také produkuje mnohem méně oxidů dusíku (NOx) a nevypouští žádné saze. Motor pracuje velice úsporně, mj. díky proměnnému časování sacích ventilů, které umožňuje chod v takzvaném Millerově spalovacím cyklu. Spotřeba činí 3,4−3,6 kg CNG/100 km při provozu na zemní plyn a 4,6 l/100 km v benzinovém režimu.
Díky zásobníkům zemního plynu s kapacitou 17,33 kg nabízí Škoda Octavia G-TEC dojezd až 500 km v režimu WLTP při provozu na zemní plyn. V kombinaci s benzinovou nádrží o objemu 9 l se dojezd zvyšuje o dalších 190 km. Octavia G-TEC tak nabízí celkový dojezd na jedno natankování všech nádrží cirka 700 km. Přepínání mezi benzinovým režimem a režimem na zemní plyn probíhá automaticky a bez zásahu řidiče.
Vůz využívá benzinový motor pouze v případě, kdy vůz startuje po doplnění zemního plynu, pokud venkovní teplota klesne pod -10 °C nebo pokud jsou zásoby zemního plynu natolik vyčerpány, že tlak v nádrži klesne pod 11 barů. Charakteristickými znaky vozu Octavia G-TEC jsou specifický vzhled Virtuálního Kokpitu a plaketa G-TEC na zádi. Objem zavazadlového prostoru činí 455 l u verze liftback a 495 l u verze kombi.
Již při spalování přírodního zemního plynu produkuje OCTAVIA G-TEC při provozu na zemní plyn o 25 % nižší emise CO2 než provedení s benzinovým motorem. Když se do spalované směsi přimíchá 20 % bioplynu, což je momentálně poměrně běžnou praxí například v Německu, sníží se emise CO2 dokonce o 35 až 40 %. Pokud se podíl bioplynu, který se vytváří z rostlinných zbytků a biologického odpadu, ve spalované směsi ještě zvýší, je možné dosáhnout až 90% snížení emisí CO2. Tento stav se již blíží uhlíkové neutralitě. Úplné uhlíkové neutrality by bylo možné dosáhnout spalováním syntetického metanu, k jehož výrobě by byla použita pouze energie získaná z obnovitelných zdrojů. Tento výrobní postup se však zatím nachází ve fázi vývoje.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.