Toyota Corolla je nejlepší hybridní automobil, jaký si v současné době můžete koupit, alespoň podle analytiků britského portálu WhatCar? Co je na nové verzi nejpopulárnějšího modelu na světě tolik nadchlo?
Největší pozornost věnovali analytici možnosti výběru ze dvou hybridních pohonů. “Toyota se domnívá, že si zhruba 90 procent kupců Corolly zvolí jednu ze dvou hybridních variant a je vcelku pochopitelné proč. Dokonce i slabší motor 1,8 litru má zrychlení dostatečné na to, aby zvládl většinu situací. Dvoulitrový model je pak příjemně dynamický,” píše WhatCar?
Rozmanitý výběr
Hybridní Toyota Corolla s motorem o objemu 1,8 litru vychází z nového, avšak již prověřeného uspořádání 4. generace, známého z modelu Prius. Auto v této konfiguraci vytváří výkon 122 koní a ve verzi Hatchback se rozjede z 0 na 100 km/h za 10,9 s. To jsou výsledky pro moderní kompakt typické. Verze s dvoulitrovým hybridem však nechává většinu konkurence daleko za sebou. Tato zcela nová jednotka v nabídce Toyoty, která se v budoucnu pravděpodobně objeví i v jiných modelech, disponuje výkonem 180 koní. Díky ní může auto zrychlit na stovku během skutečně krátkého času, za pouhých 7,9 s. Nová Corolla Hatchback a TS Kombi je k dispozici i s přeplňovaným benzínovým motorem 1,2 o výkonu 116 koní, varianta Sedan je v nabídce také s motorem 1,6 generujícím 132 koňských sil.
Nová architektura
Oba hybridní pohony byly navrženy přímo pro novou platformu Toyoty TNGA, na které je nyní postavena i Corolla. Hatchback má díky tomu o 10 mm nižší těžiště a o 60 procent tužší karoserii ve srovnání se svým předchůdcem, tedy Aurisem druhé generace. Vůz tak lépe drží na silnici a řízení je mimořádně precizní. Roli sehrálo i vícevahadlové zavěšení zadní nápravy, které mají všechny varianty auta. Díky výkonu 180 koní se chováním na silnici blíží spíše hot hatchi.
Superúsporně
“Přidejme k tomu mimořádně nízkou spotřebu pohonných hmot a minimální emise CO2, díky nimž se z tohoto auta stává dokonalá volba pro firemní vůz. Corolla Hybrid je ve své třídě skutečně výjimečná,” pokračují analytici z WhatCar? V dnešním světě už není rychlost nejdůležitější a náklady na provoz jsou pro uvědomělého uživatele automobilu velmi důležité. Varianta s motorem 1,8 spotřebuje průměrně 3,3 l benzínu na 100 km, silnější verze s jednotkou 2,0 startuje na 3,7 l/100 km. To je v kontextu s nárůstem výkonu i zrychlení opravdu nepatrný rozdíl. Emise CO2 se, jak redaktoři portálu zdůrazňují, také podařilo udržet na nízké úrovni. V případě hybridní jednotky o výkonu 122 koní činí pouze 76–93 g/km, silnější hybrid pak emituje 85–89 g CO2 na kilometr.
Lákavá nabídka
“V tuto chvíli je to nejlákavější nabídka hybridního vozu,“ shrnují Britové. Nová Corolla podle nich nabízí zajímavé hybridní řešení zejména u varianty s výkonem 180 koní, která na trhu populárních hybridních automobilů představuje naprostou novinku a poskytuje mnohem intenzivnější zážitek z jízdy, než by se dalo čekat.
To ovšem nejsou jediné silné stránky Corolly. Všechny varianty karoserie – hatchback, kombi a sedan – mají ve standardní výbavě balíček aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense 2, včetně aktivního tempomatu a systému eCall, který v případě nehody automaticky přivolá pomoc. Neméně důležitá je i prostornost auta. Ve verzi TS Kombi je vzdálenost mezi předními sedadly ve střední poloze a opěradlem zadní řady sedadel širší o 48 mm, což pasažérům poskytuje více místa na nohy. Vůz navíc disponuje kufrem o objemu 598 litrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?