Toyota Corolla je nejlepší hybridní automobil, jaký si v současné době můžete koupit, alespoň podle analytiků britského portálu WhatCar? Co je na nové verzi nejpopulárnějšího modelu na světě tolik nadchlo?
Největší pozornost věnovali analytici možnosti výběru ze dvou hybridních pohonů. “Toyota se domnívá, že si zhruba 90 procent kupců Corolly zvolí jednu ze dvou hybridních variant a je vcelku pochopitelné proč. Dokonce i slabší motor 1,8 litru má zrychlení dostatečné na to, aby zvládl většinu situací. Dvoulitrový model je pak příjemně dynamický,” píše WhatCar?
Rozmanitý výběr
Hybridní Toyota Corolla s motorem o objemu 1,8 litru vychází z nového, avšak již prověřeného uspořádání 4. generace, známého z modelu Prius. Auto v této konfiguraci vytváří výkon 122 koní a ve verzi Hatchback se rozjede z 0 na 100 km/h za 10,9 s. To jsou výsledky pro moderní kompakt typické. Verze s dvoulitrovým hybridem však nechává většinu konkurence daleko za sebou. Tato zcela nová jednotka v nabídce Toyoty, která se v budoucnu pravděpodobně objeví i v jiných modelech, disponuje výkonem 180 koní. Díky ní může auto zrychlit na stovku během skutečně krátkého času, za pouhých 7,9 s. Nová Corolla Hatchback a TS Kombi je k dispozici i s přeplňovaným benzínovým motorem 1,2 o výkonu 116 koní, varianta Sedan je v nabídce také s motorem 1,6 generujícím 132 koňských sil.
Nová architektura
Oba hybridní pohony byly navrženy přímo pro novou platformu Toyoty TNGA, na které je nyní postavena i Corolla. Hatchback má díky tomu o 10 mm nižší těžiště a o 60 procent tužší karoserii ve srovnání se svým předchůdcem, tedy Aurisem druhé generace. Vůz tak lépe drží na silnici a řízení je mimořádně precizní. Roli sehrálo i vícevahadlové zavěšení zadní nápravy, které mají všechny varianty auta. Díky výkonu 180 koní se chováním na silnici blíží spíše hot hatchi.
Superúsporně
“Přidejme k tomu mimořádně nízkou spotřebu pohonných hmot a minimální emise CO2, díky nimž se z tohoto auta stává dokonalá volba pro firemní vůz. Corolla Hybrid je ve své třídě skutečně výjimečná,” pokračují analytici z WhatCar? V dnešním světě už není rychlost nejdůležitější a náklady na provoz jsou pro uvědomělého uživatele automobilu velmi důležité. Varianta s motorem 1,8 spotřebuje průměrně 3,3 l benzínu na 100 km, silnější verze s jednotkou 2,0 startuje na 3,7 l/100 km. To je v kontextu s nárůstem výkonu i zrychlení opravdu nepatrný rozdíl. Emise CO2 se, jak redaktoři portálu zdůrazňují, také podařilo udržet na nízké úrovni. V případě hybridní jednotky o výkonu 122 koní činí pouze 76–93 g/km, silnější hybrid pak emituje 85–89 g CO2 na kilometr.
Lákavá nabídka
“V tuto chvíli je to nejlákavější nabídka hybridního vozu,“ shrnují Britové. Nová Corolla podle nich nabízí zajímavé hybridní řešení zejména u varianty s výkonem 180 koní, která na trhu populárních hybridních automobilů představuje naprostou novinku a poskytuje mnohem intenzivnější zážitek z jízdy, než by se dalo čekat.
To ovšem nejsou jediné silné stránky Corolly. Všechny varianty karoserie – hatchback, kombi a sedan – mají ve standardní výbavě balíček aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense 2, včetně aktivního tempomatu a systému eCall, který v případě nehody automaticky přivolá pomoc. Neméně důležitá je i prostornost auta. Ve verzi TS Kombi je vzdálenost mezi předními sedadly ve střední poloze a opěradlem zadní řady sedadel širší o 48 mm, což pasažérům poskytuje více místa na nohy. Vůz navíc disponuje kufrem o objemu 598 litrů.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!