V Paříži bude do konce roku 2020 jezdit na 600 vodíkových vozů taxi s označením Hype. Společnosti Air Liquide, Idex, Société du Taxi Électrique Parisien (STEP) a Toyota spojují síly v rámci joint-venture s názvem HysetCo, vůbec prvního podniku zaměřeného výhradně na rozvoj vodíkové mobility v oblasti Paříže.
Spolupráce je důležitým mezníkem pro nástup vodíkově orientované společnosti ve Francii a pro rozvoj celosvětově první flotily bezemisních vodíkových vozů taxi s označením Hype. Ty byly představeny v roce 2015 během klimatické konference COP21. Jezdí v Paříži i po celém regionu Île-de-France.
Podnik HysetCo usnadní další produkci vozidel poháněných vodíkovými palivovými články a rozvoj jejich dobíjecí infrastruktury v regionu Île-de-France, aby bylo možné naplnit cíl 600 vozů taxi do konce roku 2020. Toyota do konce roku 2020 dodá dalších 500 vozů Mirai, které doplní stávající flotilu 100 vozů Hype.
Joint-venture pokrývá dva druhy činností: distribuci vodíku a vývoj aplikací souvisejících s mobilitou. Každý ze zapojených subjektů přispěje do tohoto ekosystému svými specifickými zkušenostmi.
Partneři v rámci tohoto projektu dávají konkrétní podobu svému zasazení o čistou mobilitu a zlepšování kvality ovzduší. Současně demonstrují skutečnost, že vodíková mobilita je vhodným řešením i pro náročné aplikace, jakými je např. přeprava osob. Posláním organizace je podporovat posun celého odvětví směrem k nulovým emisím s cílem dosáhnout nulových emisí vozů taxi/VTC před konáním olympijských her v Paříži 2024.
Flotila vozů taxi Hype se též bude moci opřít o širší síť dobíjecích stanic, a to i díky nedávnému otevření nového čerpacího zařízení v Roissy poblíž letiště Charlese de Gaulla v Paříži, vedle stanic stávajících (Paříž-Orly, Les-Loges-en-Josas a Pont de l'Alma). Vodíkovou čerpací stanici v Roissy navrhla a postavila společnost Air Liquide za podpory FCH JU (Fuel Cells And Hydrogen Joint Undertaking – společný podnik pro palivové články a vodík) ve formě PPP projektu (partnerství veřejného a soukromého sektoru).
„Air Liquide je přesvědčena, že vodík je jedním z klíčů ke snižování úrovně znečištění ve městech. K dosažení tohoto cíle je nutné koordinovat činnost všech stran působících v tomto odvětví (výrobci, distributoři, odborníci na mobilitu atd.). Partnerská spolupráce se společnostmi Hype, Idex a Toyota je uskutečněním tohoto sdíleného úsilí pracovat společně ve prospěch obecného dobra. Na ulicích Paříže nyní jezdí již 100 vodíkových vozů taxi, využívajících čtyři vodíkové čerpací stanice, které jsme postavili. Rozšíření této flotily na 600 vozidel taxi do konce roku 2020 přispěje ke zlepšení kvality ovzduší v našem hlavním městě. Tento projekt spojuje technologie, ekologii a novou ekonomiku ve snaze umožnit transformaci jednoho z nejvýznamnějších hráčů odvětví mobility,“ říká Pierre-Étienne Franc, viceprezident pro vodíkovou energii, Air Liquide
„Pro Idex coby propagátora udržitelné energetické účinnosti bylo jen přirozené spojit síly s tak skvělými partnery v rámci investic do projektu HysetCo. K zapojení se do uvedené společnosti nás motivovaly následující dvě věci. Jsme přesvědčeni, že elektromobily poháněné palivovými články se budou rozvíjet a kvůli omezením energetické kapacity baterií se rychle rozšíří i do oblasti těžkých nákladních automobilů. Idex jakožto subjekt celonárodního významu se zaměřením na trvale udržitelný rozvoj je přesvědčen o tom, že vodík se stane důležitým článkem v energetickém hodnotovém řetězci, a tak věnuje zvláštní pozornost pokrokovým technologiím pro interaktivní skladování energie na lokální úrovni s cílem maximalizovat hodnotu takové interakce v reálném čase,“ říká Thierry Franck de Préaumont, prezident, IDEX
„Za poslední tři roky jsme prostřednictvím vozidel Hype demonstrovali, že vodík je reálným řešením, které dokáže v rámci základních činností – kam patří i taxislužba – pomoci eliminovat emise, a tak účinně bojovat se znečištěním ve městech jako Paříž. Díky spuštění projektu HysetCo a partnerské spolupráci s Toyotou při dodávce dalších 500 vozidel Mirai do konce roku 2020 dokážeme urychlit náš rozvoj a společně s našimi partnery připravit komplexní řešení vodíkové mobility, které do roku 2021 za speciálních podmínek nabídneme dalším provozovatelům dopravy, aby i oni mohli dosáhnout nulových emisí,“ říká Mathieu Gardies, prezident, STEP
„Toyota v rámci svého ekologického programu Environmental Challenge 2050 usiluje o dokonalou komplementaritu řešení prostřednictvím hybridních vozidel, plug-in hybridů, elektromobilů a vozidel poháněných vodíkovými palivovými články. Naše zapojení do projektu HysetCo je přesvědčivým krokem na podporu vodíkové společnosti. Je to zároveň příležitost položit základy bezemisní mobility pro Paříž 2024; jakýsi most vedoucí od olympijských her v Tokiu 2020. Dodávka dalších 500 vodíkových vozidel Toyota Mirai je dokladem našeho zasazení zaměřit dodávky společně s provozovatelem do jednoho místa s cílem vytvořit vodíkový ekosystém a zlepšit viditelnost této technologie. Tato partnerská spolupráce nám kromě podpory trvale udržitelné mobility pro všechny umožní rozvíjet nové služby mobility, a to díky know-how naší dceřiné společnosti Toyota Connected Europe,“ říká Didier Gambart, prezident a generální ředitel, Toyota France
„Pro FCH JU je radostí sledovat, jak naše podpora projektů napomohla k dosažení důležitého milníku a vzniku subjektu zaměřeného na podporu vodíkové mobility,“ dodává Bart Biebuyck, výkonný ředitel, FCH JU
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?