Značka Audi získala jako první výrobce automobilů na světě certifikát iniciativy ASI (Aluminium Stewardship Initiative). ASI certifikátem „Performance Standard“ potvrzuje, že Audi vyrábí a montuje hliníkové komponenty krytu akumulátorů pro model Audi e-tron trvale udržitelným způsobem v souladu s požadavky ASI.
Za tím účelem uskutečnili nezávislí znalci audity výrobních závodů Audi v Győru, Neckarsulmu a Bruselu. Audi chce v dalším kroku zajistit u těchto dílů trvalou udržitelnost také v předcházejících částech dodavatelského řetězce. Společnost chce proto cíleně spolupracovat s partnery, kteří jsou rovněž držiteli certifikátu ASI.
Hliník je v konstrukci automobilu důležitým materiálem, jehož výroba je však velmi náročná na spotřebu energie. Audi proto klade velký důraz na trvalou udržitelnost při výrobě a zpracování používaných materiálů. „Audi symbolizuje trvalou udržitelnost v celém dodavatelském řetězci,“ říká Bernd Martens, člen představenstva, odpovědný za nákup a IT.
„Aluminium Stewardship Initiative vytváří svým novým certifikačním programem větší transparentnost.“ Akumulátory jako hlavní komponent nového modelu Audi e-tron se zcela elektrickým pohonem jsou proto jen začátkem. Audi nechá podle Martense postupně auditovat své procesy v oblastech vývoje, nákupu a výroby ve svých provozech na celém světě pro co nejvíce hliníkových dílů. Audi chce navíc dlouhodobě zajistit trvalou udržitelnost prostřednictvím partnerů a jejich dodavatelů s certifikátem ASI i v předcházejících částech dodavatelského řetězce.
Audi se angažuje v iniciativě ASI (Aluminium Stewardship Initiative) od roku 2013. Iniciativa v uplynulých letech vyvinula a zavedla globální standard trvalé udržitelnosti, který zahrnuje ekologická, společenská a hospodářsko-etická kritéria. Kritéria platí pro všechna stádia procesního řetězce, od těžby bauxitu přes zpracování a výrobu až po recyklaci.
Hodnotí se například to, jak šetrně společnost využívá suroviny a materiály, zda sestavuje komplexní analýzy celého životního cyklu, nebo zda již při konstrukci svých produktů zohledňuje jejich pozdější opravitelnost nebo recyklovatelnost. Více informací naleznete na Aluminium-stewardship.org
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.