Značka Audi získala jako první výrobce automobilů na světě certifikát iniciativy ASI (Aluminium Stewardship Initiative). ASI certifikátem „Performance Standard“ potvrzuje, že Audi vyrábí a montuje hliníkové komponenty krytu akumulátorů pro model Audi e-tron trvale udržitelným způsobem v souladu s požadavky ASI.
Za tím účelem uskutečnili nezávislí znalci audity výrobních závodů Audi v Győru, Neckarsulmu a Bruselu. Audi chce v dalším kroku zajistit u těchto dílů trvalou udržitelnost také v předcházejících částech dodavatelského řetězce. Společnost chce proto cíleně spolupracovat s partnery, kteří jsou rovněž držiteli certifikátu ASI.
Hliník je v konstrukci automobilu důležitým materiálem, jehož výroba je však velmi náročná na spotřebu energie. Audi proto klade velký důraz na trvalou udržitelnost při výrobě a zpracování používaných materiálů. „Audi symbolizuje trvalou udržitelnost v celém dodavatelském řetězci,“ říká Bernd Martens, člen představenstva, odpovědný za nákup a IT.
„Aluminium Stewardship Initiative vytváří svým novým certifikačním programem větší transparentnost.“ Akumulátory jako hlavní komponent nového modelu Audi e-tron se zcela elektrickým pohonem jsou proto jen začátkem. Audi nechá podle Martense postupně auditovat své procesy v oblastech vývoje, nákupu a výroby ve svých provozech na celém světě pro co nejvíce hliníkových dílů. Audi chce navíc dlouhodobě zajistit trvalou udržitelnost prostřednictvím partnerů a jejich dodavatelů s certifikátem ASI i v předcházejících částech dodavatelského řetězce.
Audi se angažuje v iniciativě ASI (Aluminium Stewardship Initiative) od roku 2013. Iniciativa v uplynulých letech vyvinula a zavedla globální standard trvalé udržitelnosti, který zahrnuje ekologická, společenská a hospodářsko-etická kritéria. Kritéria platí pro všechna stádia procesního řetězce, od těžby bauxitu přes zpracování a výrobu až po recyklaci.
Hodnotí se například to, jak šetrně společnost využívá suroviny a materiály, zda sestavuje komplexní analýzy celého životního cyklu, nebo zda již při konstrukci svých produktů zohledňuje jejich pozdější opravitelnost nebo recyklovatelnost. Více informací naleznete na Aluminium-stewardship.org
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.