Značka Audi získala jako první výrobce automobilů na světě certifikát iniciativy ASI (Aluminium Stewardship Initiative). ASI certifikátem „Performance Standard“ potvrzuje, že Audi vyrábí a montuje hliníkové komponenty krytu akumulátorů pro model Audi e-tron trvale udržitelným způsobem v souladu s požadavky ASI.
Za tím účelem uskutečnili nezávislí znalci audity výrobních závodů Audi v Győru, Neckarsulmu a Bruselu. Audi chce v dalším kroku zajistit u těchto dílů trvalou udržitelnost také v předcházejících částech dodavatelského řetězce. Společnost chce proto cíleně spolupracovat s partnery, kteří jsou rovněž držiteli certifikátu ASI.
Hliník je v konstrukci automobilu důležitým materiálem, jehož výroba je však velmi náročná na spotřebu energie. Audi proto klade velký důraz na trvalou udržitelnost při výrobě a zpracování používaných materiálů. „Audi symbolizuje trvalou udržitelnost v celém dodavatelském řetězci,“ říká Bernd Martens, člen představenstva, odpovědný za nákup a IT.
„Aluminium Stewardship Initiative vytváří svým novým certifikačním programem větší transparentnost.“ Akumulátory jako hlavní komponent nového modelu Audi e-tron se zcela elektrickým pohonem jsou proto jen začátkem. Audi nechá podle Martense postupně auditovat své procesy v oblastech vývoje, nákupu a výroby ve svých provozech na celém světě pro co nejvíce hliníkových dílů. Audi chce navíc dlouhodobě zajistit trvalou udržitelnost prostřednictvím partnerů a jejich dodavatelů s certifikátem ASI i v předcházejících částech dodavatelského řetězce.
Audi se angažuje v iniciativě ASI (Aluminium Stewardship Initiative) od roku 2013. Iniciativa v uplynulých letech vyvinula a zavedla globální standard trvalé udržitelnosti, který zahrnuje ekologická, společenská a hospodářsko-etická kritéria. Kritéria platí pro všechna stádia procesního řetězce, od těžby bauxitu přes zpracování a výrobu až po recyklaci.
Hodnotí se například to, jak šetrně společnost využívá suroviny a materiály, zda sestavuje komplexní analýzy celého životního cyklu, nebo zda již při konstrukci svých produktů zohledňuje jejich pozdější opravitelnost nebo recyklovatelnost. Více informací naleznete na Aluminium-stewardship.org
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?