Milionové pokuty pro tuningové společnosti? Ochránci přírody si nebrali servítky

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. září 2018, 14:05 Google+

Chiptuning, tedy možnost softwarově upravit výkon automobilu, už si mezi motoristy našel mnoho příznivců. Někteří využívají úprav řídící jednotky k ekonomičtější jízdě, jiní touží jen po maximálním výkonu, který navyšují dodatečnými úpravami. Americká agentura pro ochranu životního prostředí EPA však z podobných úprav příliš nadšená není, o čemž ostatně svědčí její nedávní pokuta 6,5 milionu korun.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Společnost Derive Systems, pod kterou spadají dvě oblíbené značky přístrojů k softwarové úpravě motorů Bully Dog a SCT, dostala od soudu pokutu ve výši 300 000 amerických dolarů (cca 6,5 mil. Kč). Tu si měla vysloužit výrobou více než 363 000 zařízení, které porušují tzv. Clean Air Act.

Pokutou však trest pro společnost ani zdaleka nekončí. Dalších cca 6.25 milionu dolarů bude společnost Derive Systems nucena utratit za úpravu všech existujících i budoucích soudem jmenovaných ručních přístrojů k softwarové úpravě motoru tak, aby splňovaly veškeré podmínky.

Americké agentury DOJ a EPA podaly na společnost žalobu kvůli prodeji produktů, které usnadňovaly odstranění povinných zařízení potřebných ke snižování emisí. Softwarová úprava měla například resetovat parametry některých senzorů tak, že umožnila například odstranění filtru pevných částic nebo katalyzátoru. Konečná výše pokuty však nebyla rozhodnutím soudu, ale výsledkem mimo-soudní dohody.

Dohoda pro společnost Derive mimo jiné znamená, že musí omezit přístup k některým klíčovým emisním kontrolním parametrům ve veškerém svém software. Dále musí ze všech svých marketingových materiálů odstranit náznaky o možnost obejití emisních kontrol. A tím nejdůležitějším bodem dohody se stala povinnost vytvořit ověřovací program pro zákazníky, kteří se budou moci dozvědět jak jejich vozidlo funguje, jak fungují emisní kontroly a co všechno zahrnuje tzv. Clean Air Act.

Jak poznamenává web Jalopnik, suma 300 000 amerických dolarů byla zvolena proto, že víc už by si tuningová společnost nemohla dovolit.

img-responsive

Filtr pevných částic (DPF) | foto: ProfiAuto

„Po desetiletí se Američané snaží výrazně snížit škodlivé emise produkované našimi automobily a náklaďáky. Učinili jsme výrazný pokrok a vzduch je dnes čistší nad celým národem. Bohužel, ne všichni hrajeme podle pravidel. Dnešní dohoda však přinutí Derive System a její produkty k úpravě přistoupit na Clean Air Act a ukáže dalším výrobcům podobných produktů, že pokusy o obcházení emisních kontrolních systémů v autě nebude tolerováno," uvedl advokát Jeffrey H. Wood pro Justice Department’s Environment and Natural Resources Division.

„Ministerstvo spravedlnosti bude i nadále spolupracovat s našimi partnery jako je EPA, abychom zastavili jednání společností poškozujících zákony na ochranu přírody a ochránili zdravý vzduch pro všechna američany.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Milionové pokuty pro tuningové společnosti? Ochránci přírody si nebrali servítky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Filtry pevných částic u benzínových motorů (GPF) se začaly montovat do vozů pro EU na podzim roku 2018

Filtry u benzinových motorů (GPF). Musí se vypalovat nebo ne?

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Historii vozu může prověřit každý prodejce. Kdo nechce, může skrývat podvody

Ilustrační foto

NENECHTE SE OŠKUBAT! Na odškodnění mají právo zranění i pozůstalí. Jak na to?

3/4 žen se vidí koncentrovanými a odpovědnými řidičkami

Ženy za volantem. Co na sebe samy PRÁSKLY?

Toyota Mirai

Vodíková auta mají ve světě podporu. A situace u nás?

Honda e

Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

Volkswagen Passat GTE

Nový Volkswagen Passat je v prodeji. Cena začíná na 750 000 Kč

Ferrari Purosangue tak, jak si jej představuje britský magazín Autocar

Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

Nové Mitsubishi L200 2020

Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

BMW i3 je na trhu už 6 let, nejnovější iterace ujede na jedno nabití přes 300 km

BMW i3 skončí bez nástupce, navzdory jeho stále rostoucím prodejům

reklama

Doporučujeme

Systém palivových článků Toyota bude nyní nasazen v prvních městských autobusech Caetanobus v Portugalsku

Stane se vodík palivem budoucnosti? Ve světě už pohání další těžké stroje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

  2. Nové Porsche 911 prozrazuje, proč je nejvýdělečnějším autem na světě. Překonalo i Ferrari

  3. Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

  4. Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

  5. Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

  6. Kolik se dá najet na jeden litr nafty? Se starou Octavií nečekaně hodně.

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud