Kauza Dieselgate sice odstartovala již před lety, její následky se však valí dál jak lavina a neustále přináší něco nového, z čeho automobilky a zřejmě ani zákazníci nemají radost. Poslední zprávy teď přicházejí ze Švýcarska, kde se tamní úřady rozhodly zakázat nové registrace dieselových variant Mercedesu Vito, Porsche Macan a Porsche Cayenne.
Kde je problém? No přece v emisích, kde jinde. Podle vyjádření federálního úřadu spravujícího silnice ASTRA totiž panují obavy, že dieselové motory těchto vozidel skrytě produkují vyšší emise. Jinými slovy: některé modely Vito, Macan a Cayenne zkrátka škodí životnímu prostředí více, neboť vypouštějí více emisí, než je uváděno v oficiální dokumentaci.
Švýcarský zákaz nových registrací se vztahuje na Mercedes Vito s 1.6 litrovým naftovým motorem, Porsche Macan s 3.0 litrovým dieselem a větší Porsche Cayenne s 4.2 litrovým naftovým motorem. Zákaz vstoupí v platnost zítra, což znamená, že všechna tato vozidla importovaná do země od 17. srpna dále již nebude možné na úřadech normálně přihlásit.
Astra ve svém oznámení zmiňuje, že již přihlášeným vozidlům dovolí jezdit po švýcarských silnicích, ovšem pouze pod podmínkou, že budou co nejrychleji upravena pro splňování emisních standardů. Web Automotive News Europe pak uvádí, že Mercedes svolal a přestal prodávat své modely Vito již po nařízení německé vlády z tohoto května.
Za připomínku také stojí, že během představení poslední generace modelu Cayenne, která se odehrála téměř před rokem, v nabídce dieselové motory úplně chyběly. Když se ale připravoval facelift modelu Macan, dieselové motory se opět objevily ve specifikacích.
Jak ostatně Porsche tehdy zmiňovalo, stále se dívá na potřeby svých zákazníků a je připravenou vrátit dieselové motory zpět do hry, pokud je lidé budou chtít. Jak ovšem dodává web Motor1, Porsche nikdy nevyvíjelo vlastní dieselové motory, takže pokud se pod kapotou nových Macanů a Cayennů nějaké objeví, pravděpodobně budou opět z Audi.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.