Kauza Dieselgate sice odstartovala již před lety, její následky se však valí dál jak lavina a neustále přináší něco nového, z čeho automobilky a zřejmě ani zákazníci nemají radost. Poslední zprávy teď přicházejí ze Švýcarska, kde se tamní úřady rozhodly zakázat nové registrace dieselových variant Mercedesu Vito, Porsche Macan a Porsche Cayenne.
Kde je problém? No přece v emisích, kde jinde. Podle vyjádření federálního úřadu spravujícího silnice ASTRA totiž panují obavy, že dieselové motory těchto vozidel skrytě produkují vyšší emise. Jinými slovy: některé modely Vito, Macan a Cayenne zkrátka škodí životnímu prostředí více, neboť vypouštějí více emisí, než je uváděno v oficiální dokumentaci.
Švýcarský zákaz nových registrací se vztahuje na Mercedes Vito s 1.6 litrovým naftovým motorem, Porsche Macan s 3.0 litrovým dieselem a větší Porsche Cayenne s 4.2 litrovým naftovým motorem. Zákaz vstoupí v platnost zítra, což znamená, že všechna tato vozidla importovaná do země od 17. srpna dále již nebude možné na úřadech normálně přihlásit.
Astra ve svém oznámení zmiňuje, že již přihlášeným vozidlům dovolí jezdit po švýcarských silnicích, ovšem pouze pod podmínkou, že budou co nejrychleji upravena pro splňování emisních standardů. Web Automotive News Europe pak uvádí, že Mercedes svolal a přestal prodávat své modely Vito již po nařízení německé vlády z tohoto května.
Za připomínku také stojí, že během představení poslední generace modelu Cayenne, která se odehrála téměř před rokem, v nabídce dieselové motory úplně chyběly. Když se ale připravoval facelift modelu Macan, dieselové motory se opět objevily ve specifikacích.
Jak ostatně Porsche tehdy zmiňovalo, stále se dívá na potřeby svých zákazníků a je připravenou vrátit dieselové motory zpět do hry, pokud je lidé budou chtít. Jak ovšem dodává web Motor1, Porsche nikdy nevyvíjelo vlastní dieselové motory, takže pokud se pod kapotou nových Macanů a Cayennů nějaké objeví, pravděpodobně budou opět z Audi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.