Kauza Dieselgate sice odstartovala již před lety, její následky se však valí dál jak lavina a neustále přináší něco nového, z čeho automobilky a zřejmě ani zákazníci nemají radost. Poslední zprávy teď přicházejí ze Švýcarska, kde se tamní úřady rozhodly zakázat nové registrace dieselových variant Mercedesu Vito, Porsche Macan a Porsche Cayenne.
Kde je problém? No přece v emisích, kde jinde. Podle vyjádření federálního úřadu spravujícího silnice ASTRA totiž panují obavy, že dieselové motory těchto vozidel skrytě produkují vyšší emise. Jinými slovy: některé modely Vito, Macan a Cayenne zkrátka škodí životnímu prostředí více, neboť vypouštějí více emisí, než je uváděno v oficiální dokumentaci.
Švýcarský zákaz nových registrací se vztahuje na Mercedes Vito s 1.6 litrovým naftovým motorem, Porsche Macan s 3.0 litrovým dieselem a větší Porsche Cayenne s 4.2 litrovým naftovým motorem. Zákaz vstoupí v platnost zítra, což znamená, že všechna tato vozidla importovaná do země od 17. srpna dále již nebude možné na úřadech normálně přihlásit.
Astra ve svém oznámení zmiňuje, že již přihlášeným vozidlům dovolí jezdit po švýcarských silnicích, ovšem pouze pod podmínkou, že budou co nejrychleji upravena pro splňování emisních standardů. Web Automotive News Europe pak uvádí, že Mercedes svolal a přestal prodávat své modely Vito již po nařízení německé vlády z tohoto května.
Za připomínku také stojí, že během představení poslední generace modelu Cayenne, která se odehrála téměř před rokem, v nabídce dieselové motory úplně chyběly. Když se ale připravoval facelift modelu Macan, dieselové motory se opět objevily ve specifikacích.
Jak ostatně Porsche tehdy zmiňovalo, stále se dívá na potřeby svých zákazníků a je připravenou vrátit dieselové motory zpět do hry, pokud je lidé budou chtít. Jak ovšem dodává web Motor1, Porsche nikdy nevyvíjelo vlastní dieselové motory, takže pokud se pod kapotou nových Macanů a Cayennů nějaké objeví, pravděpodobně budou opět z Audi.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).