Tažení za propagaci elektromobilů a plug-in hybridů je všudypřítomné, ovšem v Česku na nás dosud tolik nedopadlo. V jiných státech světa se však situace dramaticky mění, počínaje zákazem vjezdu některých dieselů do německých měst, až po plán britské vlády, podle kterého už si lidé nepostaví novou nemovitost bez nabíječky pro elektromobil.
Vzpomínáte si na časy, kdy některé vlády rozdávaly obří dotace na pořízení automobilu s dieselovým motorem, neboť měly být podle mnoha výzkumů ekologičtější? V současném tažení za čistší ovzduší se jedná o tmavou skvrnu na ekologickém štítu Velké Británie. Brzy by však mohlo přijít další absurdní rozhodnutí, které by však mohlo lidi o jejich finance naopak připravovat.
Řeč je o dokumentu „Road to Zero," který by dnes mělo předložit britské ministerstvo dopravy. Podle tohoto dokumentu, který si klade za cíl zvýšit kvalitu ovzduší ve Velké Británii, by totiž všechny nové byty a kanceláře musely být povinně vybaveny zásuvkami pro dobíjení elektromobilů.
Dokument „Road to Zero" obsahuje celou řadu nařízení a změn, které mají připravit Velkou Británii na úplný zákaz prodejů automobilů se spalovacími motory, vznětovými i zážehovými, a to již od roku 2040. Podle webu AutoExpress.co.uk, který se zprávou přišel, však vláda počítá i s úlohou hybridních vozidel, takže ty ze silnic nejspíš mizet nebudou.
Podle nové strategie však bude potřeba připravit na novou formu přepravy i silnice, což mimo jiné znamená, že v oblastech, kde je povolené parkování u chodníků, budou lampy veřejného osvětlení vybaveny zásuvkami pro dobíjení elektromobilů.
Další plány pak hovoří o investicích do technologie bezdrátového nabíjení. Pod silnicí by tak byly umístěny speciální cívky k bezdrátovému nabíjení, nad které by majitel elektromobilu či plug-in hybridu pouze najel a o nic dalšího už by se nemusel starat.
Celý tento náhlý, nucený a podle mnohých nerozumný přechod na nový typ paliva je podle britského ministra dopravy Chrise Graylinga „největší posun v technologii silniční dopravy od Benzova Patent Motorwagenu, který vznikl před 130 lety."
Takto velké plány si samozřejmě vyžádají i patřičné investice do nové infrastruktury. Podle Autoexpress.co.uk se tak společnosti pověřené novou výstavbou mohou těšit na cca 400 milionů liber z vládního financování.
Za poznámku však ještě stojí skutečnost, že britská rozvodná síť není na prudký nárůst počtu elektromobilů ani zdaleka připravena. V minulém roce se dokonce objevily zprávy, podle kterých by v případě většího množství nabíjených elektromobilů mohl hrozit v některých částech země dokonce i výpadek proudu.
Se zájmem tedy budeme sledovat, jak se Britové k celé situaci postaví a zda se návrh na povinné zásuvky pro elektromobily u novostaveb v dokumentu „Road to Zero" skutečně objeví.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?