Tažení za propagaci elektromobilů a plug-in hybridů je všudypřítomné, ovšem v Česku na nás dosud tolik nedopadlo. V jiných státech světa se však situace dramaticky mění, počínaje zákazem vjezdu některých dieselů do německých měst, až po plán britské vlády, podle kterého už si lidé nepostaví novou nemovitost bez nabíječky pro elektromobil.
Vzpomínáte si na časy, kdy některé vlády rozdávaly obří dotace na pořízení automobilu s dieselovým motorem, neboť měly být podle mnoha výzkumů ekologičtější? V současném tažení za čistší ovzduší se jedná o tmavou skvrnu na ekologickém štítu Velké Británie. Brzy by však mohlo přijít další absurdní rozhodnutí, které by však mohlo lidi o jejich finance naopak připravovat.
Řeč je o dokumentu „Road to Zero," který by dnes mělo předložit britské ministerstvo dopravy. Podle tohoto dokumentu, který si klade za cíl zvýšit kvalitu ovzduší ve Velké Británii, by totiž všechny nové byty a kanceláře musely být povinně vybaveny zásuvkami pro dobíjení elektromobilů.
Dokument „Road to Zero" obsahuje celou řadu nařízení a změn, které mají připravit Velkou Británii na úplný zákaz prodejů automobilů se spalovacími motory, vznětovými i zážehovými, a to již od roku 2040. Podle webu AutoExpress.co.uk, který se zprávou přišel, však vláda počítá i s úlohou hybridních vozidel, takže ty ze silnic nejspíš mizet nebudou.
Podle nové strategie však bude potřeba připravit na novou formu přepravy i silnice, což mimo jiné znamená, že v oblastech, kde je povolené parkování u chodníků, budou lampy veřejného osvětlení vybaveny zásuvkami pro dobíjení elektromobilů.
Další plány pak hovoří o investicích do technologie bezdrátového nabíjení. Pod silnicí by tak byly umístěny speciální cívky k bezdrátovému nabíjení, nad které by majitel elektromobilu či plug-in hybridu pouze najel a o nic dalšího už by se nemusel starat.
Celý tento náhlý, nucený a podle mnohých nerozumný přechod na nový typ paliva je podle britského ministra dopravy Chrise Graylinga „největší posun v technologii silniční dopravy od Benzova Patent Motorwagenu, který vznikl před 130 lety."
Takto velké plány si samozřejmě vyžádají i patřičné investice do nové infrastruktury. Podle Autoexpress.co.uk se tak společnosti pověřené novou výstavbou mohou těšit na cca 400 milionů liber z vládního financování.
Za poznámku však ještě stojí skutečnost, že britská rozvodná síť není na prudký nárůst počtu elektromobilů ani zdaleka připravena. V minulém roce se dokonce objevily zprávy, podle kterých by v případě většího množství nabíjených elektromobilů mohl hrozit v některých částech země dokonce i výpadek proudu.
Se zájmem tedy budeme sledovat, jak se Britové k celé situaci postaví a zda se návrh na povinné zásuvky pro elektromobily u novostaveb v dokumentu „Road to Zero" skutečně objeví.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?