Tažení za propagaci elektromobilů a plug-in hybridů je všudypřítomné, ovšem v Česku na nás dosud tolik nedopadlo. V jiných státech světa se však situace dramaticky mění, počínaje zákazem vjezdu některých dieselů do německých měst, až po plán britské vlády, podle kterého už si lidé nepostaví novou nemovitost bez nabíječky pro elektromobil.
Vzpomínáte si na časy, kdy některé vlády rozdávaly obří dotace na pořízení automobilu s dieselovým motorem, neboť měly být podle mnoha výzkumů ekologičtější? V současném tažení za čistší ovzduší se jedná o tmavou skvrnu na ekologickém štítu Velké Británie. Brzy by však mohlo přijít další absurdní rozhodnutí, které by však mohlo lidi o jejich finance naopak připravovat.
Řeč je o dokumentu „Road to Zero," který by dnes mělo předložit britské ministerstvo dopravy. Podle tohoto dokumentu, který si klade za cíl zvýšit kvalitu ovzduší ve Velké Británii, by totiž všechny nové byty a kanceláře musely být povinně vybaveny zásuvkami pro dobíjení elektromobilů.
Dokument „Road to Zero" obsahuje celou řadu nařízení a změn, které mají připravit Velkou Británii na úplný zákaz prodejů automobilů se spalovacími motory, vznětovými i zážehovými, a to již od roku 2040. Podle webu AutoExpress.co.uk, který se zprávou přišel, však vláda počítá i s úlohou hybridních vozidel, takže ty ze silnic nejspíš mizet nebudou.
Podle nové strategie však bude potřeba připravit na novou formu přepravy i silnice, což mimo jiné znamená, že v oblastech, kde je povolené parkování u chodníků, budou lampy veřejného osvětlení vybaveny zásuvkami pro dobíjení elektromobilů.
Další plány pak hovoří o investicích do technologie bezdrátového nabíjení. Pod silnicí by tak byly umístěny speciální cívky k bezdrátovému nabíjení, nad které by majitel elektromobilu či plug-in hybridu pouze najel a o nic dalšího už by se nemusel starat.
Celý tento náhlý, nucený a podle mnohých nerozumný přechod na nový typ paliva je podle britského ministra dopravy Chrise Graylinga „největší posun v technologii silniční dopravy od Benzova Patent Motorwagenu, který vznikl před 130 lety."
Takto velké plány si samozřejmě vyžádají i patřičné investice do nové infrastruktury. Podle Autoexpress.co.uk se tak společnosti pověřené novou výstavbou mohou těšit na cca 400 milionů liber z vládního financování.
Za poznámku však ještě stojí skutečnost, že britská rozvodná síť není na prudký nárůst počtu elektromobilů ani zdaleka připravena. V minulém roce se dokonce objevily zprávy, podle kterých by v případě většího množství nabíjených elektromobilů mohl hrozit v některých částech země dokonce i výpadek proudu.
Se zájmem tedy budeme sledovat, jak se Britové k celé situaci postaví a zda se návrh na povinné zásuvky pro elektromobily u novostaveb v dokumentu „Road to Zero" skutečně objeví.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.