Britské sportovní automobily značky Caterham patří k naprosto výjimečným vozidlům, jejichž výroba probíhá již roky podle stejného receptu. Lehký, agilní a neskutečně zábavný sporťák byl vždy v hledáčku velmi specifické skupiny zákazníků, kteří teď však musí oželet některé modely, které by neměly šanci projít emisními testy
Automobilka Caterham má v současném automobilovém průmyslu vcelku jedinečnou pozici, což nemusí být vždycky výhodou. V posledních letech je však v naprosto dokonalé formě a přijímá jednu objednávku za druhou, což má své světlé i stinné stránky.
Caterham je na cestě znovu překonat 600 překonaných vozidel ročně a možná i překonat prodeje minulého roku, kdy si zákazníci vyzvedl 667 těchto zajímavých sportovních automobilů. Obrovská poptávka mezi evropskými zákazníky ale znamená i dlouhé čekací lhůty na nové kousky. Pokud byste si totiž nový "Cat" objednali dnes, budete si na něj muset počkat až do třetího čtvrtletí příštího roku. Tedy déle než rok.
Problémy nezpůsobuje jen vysoká poptávka, ale také problémy s emisními normami. Zatím co britští zákazníci si mohou vybírat z široké palety modelů, jinde ve světě se výběr zúžil jen na modely 275 a 485. U modelů 165 a 355 totiž Caterham musel zarazit vývoz, neboť by neměly šanci splnit náročnější emisní normy spojené s novým testovacím procesem WLTP. Všeobecně se však věří, že se tyto modely časem vrátí.
Obavy panují i kolem modelu 620S, který je civilizovanější variantou extrémního Caterhamu 620R, který u zákazníků vyvolal obrovský zájem. Těch se do Evropy dovezlo vcelku velké množstvé, ovšem všechny byly prodávány pouze pro ježdění na okruhu, díky čemuž nemusely splňovat přísné emisní normy.
Web AutoRAI, který hovořil s tiskovým mluvčím automobilky, zveřejnil informace, podle kterých technici z Caterhamu aktivně pracují na tom, aby maximum jejich modelů splňovalo emisní normy i podle měření WLTP. V podstatě tak mezi řádky naznačil, že v blízké budoucnosti nemusíme čekat nové modely, neboť společnost bude mít plné ruce práce s úpravami potřebnými ke splnění emisních limitů.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.