Britské sportovní automobily značky Caterham patří k naprosto výjimečným vozidlům, jejichž výroba probíhá již roky podle stejného receptu. Lehký, agilní a neskutečně zábavný sporťák byl vždy v hledáčku velmi specifické skupiny zákazníků, kteří teď však musí oželet některé modely, které by neměly šanci projít emisními testy
Automobilka Caterham má v současném automobilovém průmyslu vcelku jedinečnou pozici, což nemusí být vždycky výhodou. V posledních letech je však v naprosto dokonalé formě a přijímá jednu objednávku za druhou, což má své světlé i stinné stránky.
Caterham je na cestě znovu překonat 600 překonaných vozidel ročně a možná i překonat prodeje minulého roku, kdy si zákazníci vyzvedl 667 těchto zajímavých sportovních automobilů. Obrovská poptávka mezi evropskými zákazníky ale znamená i dlouhé čekací lhůty na nové kousky. Pokud byste si totiž nový "Cat" objednali dnes, budete si na něj muset počkat až do třetího čtvrtletí příštího roku. Tedy déle než rok.
Problémy nezpůsobuje jen vysoká poptávka, ale také problémy s emisními normami. Zatím co britští zákazníci si mohou vybírat z široké palety modelů, jinde ve světě se výběr zúžil jen na modely 275 a 485. U modelů 165 a 355 totiž Caterham musel zarazit vývoz, neboť by neměly šanci splnit náročnější emisní normy spojené s novým testovacím procesem WLTP. Všeobecně se však věří, že se tyto modely časem vrátí.
Obavy panují i kolem modelu 620S, který je civilizovanější variantou extrémního Caterhamu 620R, který u zákazníků vyvolal obrovský zájem. Těch se do Evropy dovezlo vcelku velké množstvé, ovšem všechny byly prodávány pouze pro ježdění na okruhu, díky čemuž nemusely splňovat přísné emisní normy.
Web AutoRAI, který hovořil s tiskovým mluvčím automobilky, zveřejnil informace, podle kterých technici z Caterhamu aktivně pracují na tom, aby maximum jejich modelů splňovalo emisní normy i podle měření WLTP. V podstatě tak mezi řádky naznačil, že v blízké budoucnosti nemusíme čekat nové modely, neboť společnost bude mít plné ruce práce s úpravami potřebnými ke splnění emisních limitů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?