Rychlý přesun k elektromobilům je chyba, vzkazuje Mercedes. U jakého paliva nakonec skončíme?

koncept Mercedes-Benz EQ A
koncept Mercedes-Benz EQ A, foto: Mercedes-Benz
Antonín Marek , AutoRoad.cz 25. ledna 2018 11:27 | akt. 25. ledna 2018 12:22
Sdílej:

Celý trend elektromobility nejspíš začínal s ušlechtilou myšlenkou, nicméně v posledních letech se z něj stává kult, kterému podléhají už i vlády některých zemí. Například v Indii chce vláda donutit všechny automobilky vyrábět od roku 2030 pouze elektromobily. Řada velkých automobilek však před tímto neuváženým krokem varuje a zástupce Mercedesu uvádí i pádné důvody.

Elektromobilita jako trend zasáhla hlavně Asii, kde se již v několika zemích nahlas mluví o zákazu automobilů se spalovacími motory od roku 2040. Některé země, jako například Indie, však chtějí přinutit automobilky k výrobě pouze elektromobilů již od roku 2030, což je ale podle některých velká chyba.

Proti těmto nápadům už se některé automobilky vcelku hlasitě ozývají a například Maruti Suzuki, indická odnož Suzuki, se v současné době snaží zmapovat trh, aby se rozhodla, zda je koncept elektrických automobilů vůbec životaschopný. Ještě dál však zašla automobilka Mercedes-Benz, jejíž manažer se nebál otevřeně vstoupit do diskuze s jasným názorem.

Podle zpráv z webu InsideEvs.com Mercedes věří, že vlády by se neměly s přechodem k čistě elektrickým automobilům unáhlovat a měly by dát světu čas, aby si našel cestu k vodíku, který má být lepší volbou. Roland Folger, výkonný ředitel Mercedes-Benz India, měl prohlásit, že v roce 2040 budou lidé cestovat automobily na vodík. Celý plán s nucením průmyslu do čistě elektrických automobilů je tak prý jen uspěchaná myšlenka.

Mercedes navíc tvrdí, že elektrifikace celého automobilového průmyslu v Indii zkrátka není možná. Není zde totiž zaručen žádný potenciál úspěchu na trhu, neboť současné technologie elektromobilů ještě nejsou tak daleko, aby mohly převzít úlohu automobilů se spalovacími motory. Navíc zde chybí potřebná infrastruktura.

Většina odborníků z automobilového průmyslu byla doslova šokována, když indická vláda oznámila své plány na kompletní elektrifikaci. Řada odborníků se brzy nechala slyšet, že jiné technologie, jako je například vodík, mají jednoduše mnohem vyšší potenciál. Zbrklý krok ke kompletní elektrifikaci by navíc mohl kompletně zbrzdit snahy automobilek o vývoj nových technologií.

Mimo to navíc Folger upozornil na skutečnost, že náhlý přesun k elektromobilitě vytvoří obrovské nároky na elektrickou energii. To si nejspíše vyžádá stavbu nových elektráren a ty budou výraznou měrou přispívat k znečišťování ovzduší. Celá myšlenka s ekologickými automobily tak vezme okamžitě za své.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?