Celý trend elektromobility nejspíš začínal s ušlechtilou myšlenkou, nicméně v posledních letech se z něj stává kult, kterému podléhají už i vlády některých zemí. Například v Indii chce vláda donutit všechny automobilky vyrábět od roku 2030 pouze elektromobily. Řada velkých automobilek však před tímto neuváženým krokem varuje a zástupce Mercedesu uvádí i pádné důvody.
Elektromobilita jako trend zasáhla hlavně Asii, kde se již v několika zemích nahlas mluví o zákazu automobilů se spalovacími motory od roku 2040. Některé země, jako například Indie, však chtějí přinutit automobilky k výrobě pouze elektromobilů již od roku 2030, což je ale podle některých velká chyba.
Proti těmto nápadům už se některé automobilky vcelku hlasitě ozývají a například Maruti Suzuki, indická odnož Suzuki, se v současné době snaží zmapovat trh, aby se rozhodla, zda je koncept elektrických automobilů vůbec životaschopný. Ještě dál však zašla automobilka Mercedes-Benz, jejíž manažer se nebál otevřeně vstoupit do diskuze s jasným názorem.
Podle zpráv z webu InsideEvs.com Mercedes věří, že vlády by se neměly s přechodem k čistě elektrickým automobilům unáhlovat a měly by dát světu čas, aby si našel cestu k vodíku, který má být lepší volbou. Roland Folger, výkonný ředitel Mercedes-Benz India, měl prohlásit, že v roce 2040 budou lidé cestovat automobily na vodík. Celý plán s nucením průmyslu do čistě elektrických automobilů je tak prý jen uspěchaná myšlenka.
Mercedes navíc tvrdí, že elektrifikace celého automobilového průmyslu v Indii zkrátka není možná. Není zde totiž zaručen žádný potenciál úspěchu na trhu, neboť současné technologie elektromobilů ještě nejsou tak daleko, aby mohly převzít úlohu automobilů se spalovacími motory. Navíc zde chybí potřebná infrastruktura.
Většina odborníků z automobilového průmyslu byla doslova šokována, když indická vláda oznámila své plány na kompletní elektrifikaci. Řada odborníků se brzy nechala slyšet, že jiné technologie, jako je například vodík, mají jednoduše mnohem vyšší potenciál. Zbrklý krok ke kompletní elektrifikaci by navíc mohl kompletně zbrzdit snahy automobilek o vývoj nových technologií.
Mimo to navíc Folger upozornil na skutečnost, že náhlý přesun k elektromobilitě vytvoří obrovské nároky na elektrickou energii. To si nejspíše vyžádá stavbu nových elektráren a ty budou výraznou měrou přispívat k znečišťování ovzduší. Celá myšlenka s ekologickými automobily tak vezme okamžitě za své.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.