Rychlý přesun k elektromobilům je chyba, vzkazuje Mercedes. U jakého paliva nakonec skončíme?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. ledna 2018, 11:27 Aktualizováno 25.1.2018, 12:22 Google+

Celý trend elektromobility nejspíš začínal s ušlechtilou myšlenkou, nicméně v posledních letech se z něj stává kult, kterému podléhají už i vlády některých zemí. Například v Indii chce vláda donutit všechny automobilky vyrábět od roku 2030 pouze elektromobily. Řada velkých automobilek však před tímto neuváženým krokem varuje a zástupce Mercedesu uvádí i pádné důvody.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
koncept Mercedes-Benz EQ A

koncept Mercedes-Benz EQ A | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Elektromobilita jako trend zasáhla hlavně Asii, kde se již v několika zemích nahlas mluví o zákazu automobilů se spalovacími motory od roku 2040. Některé země, jako například Indie, však chtějí přinutit automobilky k výrobě pouze elektromobilů již od roku 2030, což je ale podle některých velká chyba.

Proti těmto nápadům už se některé automobilky vcelku hlasitě ozývají a například Maruti Suzuki, indická odnož Suzuki, se v současné době snaží zmapovat trh, aby se rozhodla, zda je koncept elektrických automobilů vůbec životaschopný. Ještě dál však zašla automobilka Mercedes-Benz, jejíž manažer se nebál otevřeně vstoupit do diskuze s jasným názorem.

Podle zpráv z webu InsideEvs.com Mercedes věří, že vlády by se neměly s přechodem k čistě elektrickým automobilům unáhlovat a měly by dát světu čas, aby si našel cestu k vodíku, který má být lepší volbou. Roland Folger, výkonný ředitel Mercedes-Benz India, měl prohlásit, že v roce 2040 budou lidé cestovat automobily na vodík. Celý plán s nucením průmyslu do čistě elektrických automobilů je tak prý jen uspěchaná myšlenka.

Mercedes navíc tvrdí, že elektrifikace celého automobilového průmyslu v Indii zkrátka není možná. Není zde totiž zaručen žádný potenciál úspěchu na trhu, neboť současné technologie elektromobilů ještě nejsou tak daleko, aby mohly převzít úlohu automobilů se spalovacími motory. Navíc zde chybí potřebná infrastruktura.

Většina odborníků z automobilového průmyslu byla doslova šokována, když indická vláda oznámila své plány na kompletní elektrifikaci. Řada odborníků se brzy nechala slyšet, že jiné technologie, jako je například vodík, mají jednoduše mnohem vyšší potenciál. Zbrklý krok ke kompletní elektrifikaci by navíc mohl kompletně zbrzdit snahy automobilek o vývoj nových technologií.

Mimo to navíc Folger upozornil na skutečnost, že náhlý přesun k elektromobilitě vytvoří obrovské nároky na elektrickou energii. To si nejspíše vyžádá stavbu nových elektráren a ty budou výraznou měrou přispívat k znečišťování ovzduší. Celá myšlenka s ekologickými automobily tak vezme okamžitě za své.

Vytisknout

Diskuze: Rychlý přesun k elektromobilům je chyba, vzkazuje Mercedes. U jakého paliva nakonec skončíme?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nechybělo moc a nebezpečný kousek mohl skončit tragicky

Scéna jako z Rychle a Zběsile? Skok autem z letadla málem skončil tragédií

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud