Celý trend elektromobility nejspíš začínal s ušlechtilou myšlenkou, nicméně v posledních letech se z něj stává kult, kterému podléhají už i vlády některých zemí. Například v Indii chce vláda donutit všechny automobilky vyrábět od roku 2030 pouze elektromobily. Řada velkých automobilek však před tímto neuváženým krokem varuje a zástupce Mercedesu uvádí i pádné důvody.
Elektromobilita jako trend zasáhla hlavně Asii, kde se již v několika zemích nahlas mluví o zákazu automobilů se spalovacími motory od roku 2040. Některé země, jako například Indie, však chtějí přinutit automobilky k výrobě pouze elektromobilů již od roku 2030, což je ale podle některých velká chyba.
Proti těmto nápadům už se některé automobilky vcelku hlasitě ozývají a například Maruti Suzuki, indická odnož Suzuki, se v současné době snaží zmapovat trh, aby se rozhodla, zda je koncept elektrických automobilů vůbec životaschopný. Ještě dál však zašla automobilka Mercedes-Benz, jejíž manažer se nebál otevřeně vstoupit do diskuze s jasným názorem.
Podle zpráv z webu InsideEvs.com Mercedes věří, že vlády by se neměly s přechodem k čistě elektrickým automobilům unáhlovat a měly by dát světu čas, aby si našel cestu k vodíku, který má být lepší volbou. Roland Folger, výkonný ředitel Mercedes-Benz India, měl prohlásit, že v roce 2040 budou lidé cestovat automobily na vodík. Celý plán s nucením průmyslu do čistě elektrických automobilů je tak prý jen uspěchaná myšlenka.
Mercedes navíc tvrdí, že elektrifikace celého automobilového průmyslu v Indii zkrátka není možná. Není zde totiž zaručen žádný potenciál úspěchu na trhu, neboť současné technologie elektromobilů ještě nejsou tak daleko, aby mohly převzít úlohu automobilů se spalovacími motory. Navíc zde chybí potřebná infrastruktura.
Většina odborníků z automobilového průmyslu byla doslova šokována, když indická vláda oznámila své plány na kompletní elektrifikaci. Řada odborníků se brzy nechala slyšet, že jiné technologie, jako je například vodík, mají jednoduše mnohem vyšší potenciál. Zbrklý krok ke kompletní elektrifikaci by navíc mohl kompletně zbrzdit snahy automobilek o vývoj nových technologií.
Mimo to navíc Folger upozornil na skutečnost, že náhlý přesun k elektromobilitě vytvoří obrovské nároky na elektrickou energii. To si nejspíše vyžádá stavbu nových elektráren a ty budou výraznou měrou přispívat k znečišťování ovzduší. Celá myšlenka s ekologickými automobily tak vezme okamžitě za své.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?