Předpremiéra: Prozkoumali jsme nový Nissan Leaf. Může trumfnout Teslu?

-jzy / AutoRoad.cz, 8. prosince 2017, 11:40 Aktualizováno 8.12.2017, 16:36 Google+

300 000. To je počet Leafů, které od roku 2010 neslyšně brázdí silnice po celém světě. Díky tomu se tenhle Nissan s poeticko-botanickým názvem stal vůbec nejúspěšnějším a nejprodávanějším elektromobilem. Jenže usínat na vavřínech se nevyplácí, a proto Nissan finišuje s přípravami Leafa pořadového čísla 2. Ten se v předpremiéře na pár dnů ukázal i v Praze a my byli u toho.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nisan Leaf 2018

Nisan Leaf 2018 | foto: Nissan ČR

Sdílejte článek

Těžko odhadnout, kolik z oněch tříset tisíc zákazníků si současného Leafa koupilo kvůli jeho designu. Ohromující číslo to ale zřejmě nebude. To Leaf druhé generace hraje úplně jinou písničku a snaží se více než alternativní scénu oslovit automobilový mainstream. Nakročeno k němu má docela slušně. Některé rysy mají oba Leafy společné, jako třeba klínovitý profil spodní linky bočních oken, ve většině z nich jde ale o zcela odlišné auto, respektující designový jazyk aktuálních Nissanů.

Nejvýrazněji se proměnily přední a zadní partie. Mezi horizontálně situovanými světlomety nechybí velký znak výrobce na poloprůhledné plastové ploše se skrytou 3D strukturou. „Víčko nádrže“ se přesunulo o pár centimetrů výš a je elegantně zamaskováno do nárazníku přecházející do prolisů kapoty. Vzadu pak čekejte sdružené svítilny ve tvaru bumerangu, které po vzoru módních trendů zasahují do boků karoserie. Když k tomu přidáte dvoubarevné lakování, které se objevilo na obrázcích vypuštěných automobilkou, ostudu na silnici Leaf dělat rozhodně nebude.

img-responsive

Nisan Leaf 2018 | foto: Nissan ČR

Revolučních změn doznal i interiér. Nový je volant, architektura palubky i přístrojový štít, který opět posouvá Leafa do středního proudu. Totožný je volič převodovky a panel klimatizace, to abyste nezapomněli, s kým máte tu čest. Zamrzí pouze výškově stavitelný volant. Seděli jsme ale v japonské specifikaci, doufejme tedy, že vozy homologované pro starý kontinent na tom budou lépe. Baterie je, stejně jako u předchozí generace, uložena pod podlahou, takže neubírá místo v kufru. Místo toho omezuje výšku nad podlahou ve druhé řadě sedaček. Pokud máte víc jak 180 centimetrů, nebude pro Vaši krční páteř takové cestování úplně pohodlné. Baterie zasahuje až po přední hranu předních sedaček, podlaha vpředu je tak o dost níž než vzadu a místo nad hlavou v pořádku. À propos do zavazadelníku se nově vejde slušných 435 litrů.

První nové Leafy dorazí do ČR na konci zimy se 40 kWh baterií, umožňující dle NEDC dojezd 378 km a pokoření třístovky v běžném provozu je reálné. Jen pro srovnání - základní Tesla Model 3 slibuje papírových 352 km. Doba nabíjení se pochopitelně liší od dobíjecího výkonu. Z běžné domácí zásuvky 230 V x 16 A střídavého proudu (cca. 3 kW) to bude trvat okolo 16 hodin, vestavěnou nabíječkou o předpokládaném výkonu (homologace ještě není dokončena) 7 kW to ale půjde i za 5,5 hodiny. Rychlonabíjecím standardem CHAdeMO pak dobijete 80 % kapacity baterie za 40 minut. Na konci roku 2018 je přislíbena verze s vyšší kapacitou a delším dojezdem. Samotný elektromotor nabídne výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 320 Nm.

img-responsive

Nissan Leaf 2018 | foto: Nissan

Nejdiskutovanější technickou zajímavostí Leafu, opředenou mnoha mýty a pověrami, je bezesporu e-Pedal. Ten bude po aktivaci tlačítkem u voliče převodovky umožňovat akceleraci a brzdění jen změnou tlaku na pedál plynu. Ve chvíli, kdy z pedálu sundáte nohu úplně, aktivuje se nejen maximální rekuperace, ale i mechanické brzdy a auto zcela zastaví. Těžko v tuto chvíli říct, jak velké zpomalení bude a kdy bude třeba šlápnout i na brzdový pedál. Neznamená to v žádném případě, že v autě by brzdový pedál zcela chyběl.

Pro podporu řízení Leaf vybaven systémem ProPILOT, který zahrnuje i autonomní jízdu v dopravní zácpě (Traffic Jam Pilot), nebo systém proPILOT Park schopný po výběru místa zcela autonomně zaparkovat jediným stiskem tlačítka včetně změny směru pohybu dopředu a dozadu. Specialitou Nissanu je i panoramatický kamerový systém a dnes již nepostradatelný infotainment s konektivita Android Auto a Apple CarPlay a displejem o nijak oslnivé úhlopříčce 7 palců.

img-responsive

Nissan Leaf 2018 | foto: Nissan

U příležitosti uvedení druhé generace Leafa na evropské trhy si můžete už teď objednat limitovanou edici LEAF 2.ZERO. Za 990 tisíc Kč budete mezi prvními majiteli a zároveň se můžete těšit na víceméně plně vybavený elektromobil se všemi uvedenými technologiemi a konektivitou. U ostatních verzí se očekává cena o chlup vyšší než u současné generace, a to zejména s ohledem na vyšší kapacitu baterií (30 kWh vs. 40 kWh).

zdroj: Nissan

Vytisknout

Diskuze: Předpremiéra: Prozkoumali jsme nový Nissan Leaf. Může trumfnout Teslu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Aston Martin DB5, jehož prvním majitelem byl Paul McCartney

Auta členů Beatles trhala rekordy. Jedno si koupila i bývalá hvězda Spice Girls

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud