Značka Dacia měla dlouhé roky pověst výrobce laciných a nepříliš zajímavých automobilů, ovšem s příchodem modelu Duster se situace rapidně obrátila. Kvality automobilky dokonce vystoupala v očích zájemců natolik, že si Dacia začala troufat i na elektromobily.
V rozhovoru pro britský motoristický web AutoCar to naznačil samotný šéf automobilky Jean-Christophe Kugler, podle jehož slov Dacia jen čeká na moment, kdy se objeví poptávka po elektromobilech jak mezi zákazníky, tak mezi politiky.
A my se takovému prohlášení vlastně ani nemůžeme divit, vždyť Dacia má pro elektrifikaci to nejlepší zázemí. Díky své účasti v alianci automobilek Renault-Nissan-Mitsubishi má přístup k obrovskému množství již vyzkoušených technologií jak v oblasti elektromobilů, tak v případě hybridů a plug-in hybridů.
Jediné věc, která automobilce schází, je vhodná platforma. Ani to byl ale nemusel být problém, neboť podle Kuglerových slov je automobilka připravena rychle reagovat na měnící se podmínky či požadavky trhu.
Kromě diskuze na téma elektrické budoucnosti Dacie ale Kugler zamířil i k současné nabídce modelů a náramně si vychvaloval prodeje vozů Duster, Lodgy a Logan s dieselovými motory. Ty poslední dobou ztrácí u většiny automobilek na oblibě, ovšem v případě Dacie tomu tak není. Jediným modelem u kterého převažují benzínové motory je prý pouze Sandero.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?