Značka Dacia měla dlouhé roky pověst výrobce laciných a nepříliš zajímavých automobilů, ovšem s příchodem modelu Duster se situace rapidně obrátila. Kvality automobilky dokonce vystoupala v očích zájemců natolik, že si Dacia začala troufat i na elektromobily.
V rozhovoru pro britský motoristický web AutoCar to naznačil samotný šéf automobilky Jean-Christophe Kugler, podle jehož slov Dacia jen čeká na moment, kdy se objeví poptávka po elektromobilech jak mezi zákazníky, tak mezi politiky.
A my se takovému prohlášení vlastně ani nemůžeme divit, vždyť Dacia má pro elektrifikaci to nejlepší zázemí. Díky své účasti v alianci automobilek Renault-Nissan-Mitsubishi má přístup k obrovskému množství již vyzkoušených technologií jak v oblasti elektromobilů, tak v případě hybridů a plug-in hybridů.
Jediné věc, která automobilce schází, je vhodná platforma. Ani to byl ale nemusel být problém, neboť podle Kuglerových slov je automobilka připravena rychle reagovat na měnící se podmínky či požadavky trhu.
Kromě diskuze na téma elektrické budoucnosti Dacie ale Kugler zamířil i k současné nabídce modelů a náramně si vychvaloval prodeje vozů Duster, Lodgy a Logan s dieselovými motory. Ty poslední dobou ztrácí u většiny automobilek na oblibě, ovšem v případě Dacie tomu tak není. Jediným modelem u kterého převažují benzínové motory je prý pouze Sandero.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.