Automobilka Volkswagen se rozhodla nalákat zákazníky na svůj nový Golf GTE poněkud netradičním způsobem. Vše se přitom točí kolem jediného tlačítka, kterým filmoví padouší nechávají zmizet celé planety, aktivují skryté pasti nebo odpalují výbušniny.
Znáte ty akční filmy, kdy má padouch k dispozici velké červené tlačítko, kterým dokáže aktivovat skrytou past, ovládat laser, odpálit bombu nebo nechat zmizet celou planetu? Tak podobné tlačítko je i ve Volkswagenu Golf GTE.
Ovšem zatímco ve filmech toto tlačítko uvolňuje ničivou sílu, v Golfu tímto tlačítkem aktivujete GTE režim, díky kterému dostanete pěknou porci výkonu navíc. A k tomu se váže celá reklama i smysl Golfu GTE - smysluplné využití síly.
Když zapomeneme na reklamu a podíváme se na samotný Golf GTE, nalezneme pod jeho kapotou přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI a elektromotr. Každá tato jednotka dokáže pracovat samostatně, nicméně v režimu GTE své síly spojí a řidič dostane k dispozici 204 koní a 350 Nm točivého momentu. Díky tomu vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,6 vteřiny a maximální rychlost se zastaví u hodnoty 222 km/h.
Ačkoliv se automobilka snaží zákazníky přesvědčit o kombinované spotřebě 1,4 l/100km, působí tato hodnota spíše jako z číše snů. Příliš nepotěší ani váha vozu, která činí 1,615 kilogramů, což je na hatchback skutečně hodně.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?