Automobilka Volkswagen se rozhodla nalákat zákazníky na svůj nový Golf GTE poněkud netradičním způsobem. Vše se přitom točí kolem jediného tlačítka, kterým filmoví padouší nechávají zmizet celé planety, aktivují skryté pasti nebo odpalují výbušniny.
Znáte ty akční filmy, kdy má padouch k dispozici velké červené tlačítko, kterým dokáže aktivovat skrytou past, ovládat laser, odpálit bombu nebo nechat zmizet celou planetu? Tak podobné tlačítko je i ve Volkswagenu Golf GTE.
Ovšem zatímco ve filmech toto tlačítko uvolňuje ničivou sílu, v Golfu tímto tlačítkem aktivujete GTE režim, díky kterému dostanete pěknou porci výkonu navíc. A k tomu se váže celá reklama i smysl Golfu GTE - smysluplné využití síly.
Když zapomeneme na reklamu a podíváme se na samotný Golf GTE, nalezneme pod jeho kapotou přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI a elektromotr. Každá tato jednotka dokáže pracovat samostatně, nicméně v režimu GTE své síly spojí a řidič dostane k dispozici 204 koní a 350 Nm točivého momentu. Díky tomu vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,6 vteřiny a maximální rychlost se zastaví u hodnoty 222 km/h.
Ačkoliv se automobilka snaží zákazníky přesvědčit o kombinované spotřebě 1,4 l/100km, působí tato hodnota spíše jako z číše snů. Příliš nepotěší ani váha vozu, která činí 1,615 kilogramů, což je na hatchback skutečně hodně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.