Nicolas Hulot, nedávno jmenovaný francouzský ministr pro životní prostředí,oznámil plán skoncovat do roku 2040 s prodejem benzínových i naftových vozidel na území Francie. O zprávě dnes informoval web Auto Express
Tento krok má být součástí plánů nového francouzského prezidenta Emanuela Macrona, který si přeje udělat z Francie do roku 2050 zemi bez uhlíkové stopy. Jak moc ovšem zákaz automobilů se spalovacími motory pomůže jest otázkou.
Kolem celého prohlášení, které bylo učiněno dnes na "Enviromentální konferenci" je však mnoho nejasností. Hulot například nebyl chopen vysvětlit, zda budou vozy se spalovacími motory přímo zakázány, jak s nimi bude naloženy nebo zda se zákaz bude vztahovat i na vozy s hybridním pohonem.
Tento krok bude klást velký důraz i na přední francouzské automobilky částečně vlastněné státem, tedy Peugeot, Renault a Citroen, které se budou muset v blízké době zaměřit právě na vývoj hybridních a elektrických automobilů.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?