Nicolas Hulot, nedávno jmenovaný francouzský ministr pro životní prostředí,oznámil plán skoncovat do roku 2040 s prodejem benzínových i naftových vozidel na území Francie. O zprávě dnes informoval web Auto Express
Tento krok má být součástí plánů nového francouzského prezidenta Emanuela Macrona, který si přeje udělat z Francie do roku 2050 zemi bez uhlíkové stopy. Jak moc ovšem zákaz automobilů se spalovacími motory pomůže jest otázkou.
Kolem celého prohlášení, které bylo učiněno dnes na "Enviromentální konferenci" je však mnoho nejasností. Hulot například nebyl chopen vysvětlit, zda budou vozy se spalovacími motory přímo zakázány, jak s nimi bude naloženy nebo zda se zákaz bude vztahovat i na vozy s hybridním pohonem.
Tento krok bude klást velký důraz i na přední francouzské automobilky částečně vlastněné státem, tedy Peugeot, Renault a Citroen, které se budou muset v blízké době zaměřit právě na vývoj hybridních a elektrických automobilů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.