Nicolas Hulot, nedávno jmenovaný francouzský ministr pro životní prostředí,oznámil plán skoncovat do roku 2040 s prodejem benzínových i naftových vozidel na území Francie. O zprávě dnes informoval web Auto Express
Tento krok má být součástí plánů nového francouzského prezidenta Emanuela Macrona, který si přeje udělat z Francie do roku 2050 zemi bez uhlíkové stopy. Jak moc ovšem zákaz automobilů se spalovacími motory pomůže jest otázkou.
Kolem celého prohlášení, které bylo učiněno dnes na "Enviromentální konferenci" je však mnoho nejasností. Hulot například nebyl chopen vysvětlit, zda budou vozy se spalovacími motory přímo zakázány, jak s nimi bude naloženy nebo zda se zákaz bude vztahovat i na vozy s hybridním pohonem.
Tento krok bude klást velký důraz i na přední francouzské automobilky částečně vlastněné státem, tedy Peugeot, Renault a Citroen, které se budou muset v blízké době zaměřit právě na vývoj hybridních a elektrických automobilů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?