Stín kauzy Dieselgate se postupně rozšiřuje na další značky v koncernu VW. Po nedávné svolávací akci u Audi se zdá, že vyšetřovatelé našli software ovlivňující emise i ve vozech značky Porsche.
V nedávných dnech informoval Německý dopravní úřad KBA veřejnost o zahájení vyšetřování automobilek Porsche a Audi pro možnost podvodů během emisních testů. Podle informací z německého ekonomického magazínu Wirtschaftswoche se zdá, že automobilky využívaly informace o úhlu natočení volantu, aby mohly určit, kdy je vozidlo testováno. Zatímco Audi už kvůli podezření svolalo asi 24,000 vozidel, Porsche svou vinu popírá.
Podle KBA celý systém fungoval na principu měření natočení volantu. Pokud systém zaznamenal otáčení volantu v hodnotě 15 stupňů a více, mohl motor vypouštět větší množství NOx, než výrobce deklaroval. Je ale důležité si uvědomit, že jde o jiné emise, než v případě Volkswagenu a jeho motorů vypouštějících nadlimitní množství CO2. Vyšší hodnoty NOx sice nemají tak dlouhodobé negativní účinky na člověka jako CO2, přesto se stále jedná o látky, které jsou pro lidské zdraví škodlivé.
Audi již v reakci na vyšetřování nechala svolat přes 24,000 vozů A7 a A8. V případě Porsche ale nevíme, jakých modelů se vyšetřování týká. Pokud by ale obvinění byla pravdivá, jistě by to mělo na automobilky negativní dopad. Na rozdíl od Volkswagenu si totiž Porsche až doteď drželo neposkvrněnou pověst.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?