Stín kauzy Dieselgate se postupně rozšiřuje na další značky v koncernu VW. Po nedávné svolávací akci u Audi se zdá, že vyšetřovatelé našli software ovlivňující emise i ve vozech značky Porsche.
V nedávných dnech informoval Německý dopravní úřad KBA veřejnost o zahájení vyšetřování automobilek Porsche a Audi pro možnost podvodů během emisních testů. Podle informací z německého ekonomického magazínu Wirtschaftswoche se zdá, že automobilky využívaly informace o úhlu natočení volantu, aby mohly určit, kdy je vozidlo testováno. Zatímco Audi už kvůli podezření svolalo asi 24,000 vozidel, Porsche svou vinu popírá.
Podle KBA celý systém fungoval na principu měření natočení volantu. Pokud systém zaznamenal otáčení volantu v hodnotě 15 stupňů a více, mohl motor vypouštět větší množství NOx, než výrobce deklaroval. Je ale důležité si uvědomit, že jde o jiné emise, než v případě Volkswagenu a jeho motorů vypouštějících nadlimitní množství CO2. Vyšší hodnoty NOx sice nemají tak dlouhodobé negativní účinky na člověka jako CO2, přesto se stále jedná o látky, které jsou pro lidské zdraví škodlivé.
Audi již v reakci na vyšetřování nechala svolat přes 24,000 vozů A7 a A8. V případě Porsche ale nevíme, jakých modelů se vyšetřování týká. Pokud by ale obvinění byla pravdivá, jistě by to mělo na automobilky negativní dopad. Na rozdíl od Volkswagenu si totiž Porsche až doteď drželo neposkvrněnou pověst.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?