Stín kauzy Dieselgate se postupně rozšiřuje na další značky v koncernu VW. Po nedávné svolávací akci u Audi se zdá, že vyšetřovatelé našli software ovlivňující emise i ve vozech značky Porsche.
V nedávných dnech informoval Německý dopravní úřad KBA veřejnost o zahájení vyšetřování automobilek Porsche a Audi pro možnost podvodů během emisních testů. Podle informací z německého ekonomického magazínu Wirtschaftswoche se zdá, že automobilky využívaly informace o úhlu natočení volantu, aby mohly určit, kdy je vozidlo testováno. Zatímco Audi už kvůli podezření svolalo asi 24,000 vozidel, Porsche svou vinu popírá.
Podle KBA celý systém fungoval na principu měření natočení volantu. Pokud systém zaznamenal otáčení volantu v hodnotě 15 stupňů a více, mohl motor vypouštět větší množství NOx, než výrobce deklaroval. Je ale důležité si uvědomit, že jde o jiné emise, než v případě Volkswagenu a jeho motorů vypouštějících nadlimitní množství CO2. Vyšší hodnoty NOx sice nemají tak dlouhodobé negativní účinky na člověka jako CO2, přesto se stále jedná o látky, které jsou pro lidské zdraví škodlivé.
Audi již v reakci na vyšetřování nechala svolat přes 24,000 vozů A7 a A8. V případě Porsche ale nevíme, jakých modelů se vyšetřování týká. Pokud by ale obvinění byla pravdivá, jistě by to mělo na automobilky negativní dopad. Na rozdíl od Volkswagenu si totiž Porsche až doteď drželo neposkvrněnou pověst.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.