Automobilka se svého výsostného postavení mezi výrobci elektromobilů nechce vzdát a rozšiřuje svou výrobu všemi směry. Kromě klasických sedanů a SUV se brzy chystá představit i svůj elektrický tahač. Podle slov Elona Muska se zdá, že se máme na co těšit
První zmínky o náklaďáku značky Tesla se dají dohledat v poměrně nedávné minulosti. S každým dalším vystoupením Elona Muska se ale zdá, že jeho představení v září tohoto roku je opravdu reálné.
O tahači ani jeho technice toho zatím moc nevíme. Vlastně známe jen jeho siluetu, kterou Elon Musk před časem zveřejnil na jedné z konferencí TED. Z jiných zdrojů máme informace o tom, že technika by se měla skládat ze součástek již produkovaných osobních automobilky a z Modelu 3, který se sice ještě nevyrábí, ale přesto už má 600.000 vážných zájemců kteří složili zálohy.
Podle slov Elona Muska už je v továrnách společnosti Tesla dokonce postavený prototyp tohoto tahače, kterému se prozatím říká "Tesla Semi". Sám Musk se dokonce měl posadit za volant tohoto prototypu a říci o něm, že se "řídí jako sportovní auto". Tak ho alespoň cituje server Autoevolution.
Pokud se v září model Semi opravdu představí, bude prvním svého druhu. Pravděpodobně také rozhodne o tom, zda je ve světě kamionové dopravy pro elektromobily vůbec místo. Nákladní doprava totiž probíhá na dlouhé vzdálenosti, což je pro většinu v současnosti produkovaných elektromobilů stále problém. Ačkoliv ujedou na jedno nabití okolo 500 kilometrů a nabití na rychlonabíječkách trvá stále kratší dobu, v nákladní dopravě představuje čas peníze.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?