Automobilka se svého výsostného postavení mezi výrobci elektromobilů nechce vzdát a rozšiřuje svou výrobu všemi směry. Kromě klasických sedanů a SUV se brzy chystá představit i svůj elektrický tahač. Podle slov Elona Muska se zdá, že se máme na co těšit
První zmínky o náklaďáku značky Tesla se dají dohledat v poměrně nedávné minulosti. S každým dalším vystoupením Elona Muska se ale zdá, že jeho představení v září tohoto roku je opravdu reálné.
O tahači ani jeho technice toho zatím moc nevíme. Vlastně známe jen jeho siluetu, kterou Elon Musk před časem zveřejnil na jedné z konferencí TED. Z jiných zdrojů máme informace o tom, že technika by se měla skládat ze součástek již produkovaných osobních automobilky a z Modelu 3, který se sice ještě nevyrábí, ale přesto už má 600.000 vážných zájemců kteří složili zálohy.
Podle slov Elona Muska už je v továrnách společnosti Tesla dokonce postavený prototyp tohoto tahače, kterému se prozatím říká "Tesla Semi". Sám Musk se dokonce měl posadit za volant tohoto prototypu a říci o něm, že se "řídí jako sportovní auto". Tak ho alespoň cituje server Autoevolution.
Pokud se v září model Semi opravdu představí, bude prvním svého druhu. Pravděpodobně také rozhodne o tom, zda je ve světě kamionové dopravy pro elektromobily vůbec místo. Nákladní doprava totiž probíhá na dlouhé vzdálenosti, což je pro většinu v současnosti produkovaných elektromobilů stále problém. Ačkoliv ujedou na jedno nabití okolo 500 kilometrů a nabití na rychlonabíječkách trvá stále kratší dobu, v nákladní dopravě představuje čas peníze.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.