Velká Británie se dlouhou dobu stavila do role ochránce životního prostředí, který neváhá přispět svým obyvatelům na nákup "ekologického" vozu s naftovým motorem.
Pohádka o ekologičnosti vznětových motorů už ale skončila a místní vláda hledá řešení, jak se podobných automobilů zbavit. Jednou z možností je tzv. šrotovné, díky kterému by lidé, kteří se zbaví staršího dieselu, mohli dostat příspěvek až 2.000 liber.
Ten by měl lidi motivovat k nákupu ekologičtějších vozidel. Tedy buď moderních dieselů s filtrem pevných částic, nebo vozů s benzínovým motorem. Proč se ale nemluví o elektromobilech, když se podle většiny automobilek jedná o budoucnost?
Odpověď je překvapivá a přinesl jí server Autocar. Kdysi průmyslová velmoc má totiž problémy se svou elektrickou sítí. Na některých místech by údajně stačilo připojit na nabíječku šest elektromobilů a došlo by k výpadku. A podobných míst je prý poměrně dost.
Před vládou tak stojí poměrně zásadní úkol celou síť optimalizovat. Elektromobily sice tvoří pouze 4 % vozidel na anglických silnicích, to by se ale mohlo brzy změnit. Segment elektromobilů totiž minulý rok zaznamenal nárůst o 31 %.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?