Velká Británie se dlouhou dobu stavila do role ochránce životního prostředí, který neváhá přispět svým obyvatelům na nákup "ekologického" vozu s naftovým motorem.
Pohádka o ekologičnosti vznětových motorů už ale skončila a místní vláda hledá řešení, jak se podobných automobilů zbavit. Jednou z možností je tzv. šrotovné, díky kterému by lidé, kteří se zbaví staršího dieselu, mohli dostat příspěvek až 2.000 liber.
Ten by měl lidi motivovat k nákupu ekologičtějších vozidel. Tedy buď moderních dieselů s filtrem pevných částic, nebo vozů s benzínovým motorem. Proč se ale nemluví o elektromobilech, když se podle většiny automobilek jedná o budoucnost?
Odpověď je překvapivá a přinesl jí server Autocar. Kdysi průmyslová velmoc má totiž problémy se svou elektrickou sítí. Na některých místech by údajně stačilo připojit na nabíječku šest elektromobilů a došlo by k výpadku. A podobných míst je prý poměrně dost.
Před vládou tak stojí poměrně zásadní úkol celou síť optimalizovat. Elektromobily sice tvoří pouze 4 % vozidel na anglických silnicích, to by se ale mohlo brzy změnit. Segment elektromobilů totiž minulý rok zaznamenal nárůst o 31 %.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?