Automobilky se poslední dobou neustále předhánějí v počtech představených elektrických konceptů, elektromobilů či plug-in hybridů pro osobní využití. Alternativní pohonné systémy v dopravní přepravě však zůstávají v pozadí.
S tím se ale rozhodla bojovat Toyota, která nedávno představila svůj tahač poháněný palivovými články. A nejde o žádného drobka. Tenhle tahač má totiž výkon 670 koní, točivý moment 1,796 Nm a uveze až 36 tun nákladu.
Že je tahač opravdu schopný dokazuje i video, na kterém si to rozdá tahač poháněný palivovými články a tahač s klasickým dieselovým motorem. Aby byl test zajímavější, oba tahače mají přívěs o váze 15 tun.
O pohon tohoto stroje se starají dva palivové články a baterie o výkonu 12 kWh. To sice není žádná oslnivá kapacita, i tak to ale stačí k dojezdu přes 320 km. Jakkoliv je to málo pro mezistátní kamionovou dopravu, pro manipulaci s nákladem, například v přístavech, je tato hodnota více než dostačující.
Podle samotné automobilky je Projekt Portal, jak se vůz nazývá, jen jednou z vývojových možností. Její schopnosti si ale japonský výrobce hodlá v brzké době ověřit v přístavu Los Angeles, kde by měly náklaďáky fungovat v rámci zkušebního provozu.
Pokud se ukáže, že je tento projekt životaschopný, automobilka se pravděpodobně pokusí spojit s jedním ze zavedených výrobců tahačů. Společnými silami by pak mohli přivést na trh konkurenceschopný náklaďák využívající čistou technologii palivových článků.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.