Automobilky se poslední dobou neustále předhánějí v počtech představených elektrických konceptů, elektromobilů či plug-in hybridů pro osobní využití. Alternativní pohonné systémy v dopravní přepravě však zůstávají v pozadí.
S tím se ale rozhodla bojovat Toyota, která nedávno představila svůj tahač poháněný palivovými články. A nejde o žádného drobka. Tenhle tahač má totiž výkon 670 koní, točivý moment 1,796 Nm a uveze až 36 tun nákladu.
Že je tahač opravdu schopný dokazuje i video, na kterém si to rozdá tahač poháněný palivovými články a tahač s klasickým dieselovým motorem. Aby byl test zajímavější, oba tahače mají přívěs o váze 15 tun.
O pohon tohoto stroje se starají dva palivové články a baterie o výkonu 12 kWh. To sice není žádná oslnivá kapacita, i tak to ale stačí k dojezdu přes 320 km. Jakkoliv je to málo pro mezistátní kamionovou dopravu, pro manipulaci s nákladem, například v přístavech, je tato hodnota více než dostačující.
Podle samotné automobilky je Projekt Portal, jak se vůz nazývá, jen jednou z vývojových možností. Její schopnosti si ale japonský výrobce hodlá v brzké době ověřit v přístavu Los Angeles, kde by měly náklaďáky fungovat v rámci zkušebního provozu.
Pokud se ukáže, že je tento projekt životaschopný, automobilka se pravděpodobně pokusí spojit s jedním ze zavedených výrobců tahačů. Společnými silami by pak mohli přivést na trh konkurenceschopný náklaďák využívající čistou technologii palivových článků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?