O zelené budoucnosti Škodovky se neustále spekuluje. Ze zahraničních médií dokonce víme, kdy přijde sériový plug-in hybrid, případně elektromobil. Až v uplynulém týdnu se však v Mladé Boleslavi rozhodli jít s kůží na trh a zveřejnit svůj plán na příštích zhruba osm let.
Škoda Vision E se ukáže již za pár týdnů v Šanghaji a bude to průlomový model. SUV-kupé na platformě MEB s dvojicí elektromotorů, dojezdem 500 kilometrů a autonomním řízením na třetím úrovni. To Škoda ještě ve své nabídce nikdy neměla, brzy se to ale stane realitou. A nepůjde pouze o Kodiaq se sportovnější karosérií.
První „zelená“ Škoda totiž k prodejcům dorazí již v roce 2019. Bez dalších podrobností hovoří tisková zpráva o plug-in hybridním Superbu. Můžete namítnout, že už dříve existovaly ekologické verze GreenLine a i dnes jsou v portfoliu modely G-Tec s pohonem na CNG. Elektromotor ale ve svých útrobách nevozí žádný z těchto automobilů.
V roce 2020 se pak dočkáme čistého elektromobilu. Jde skutečně ale o prvního v sériové produkci značky? Ano, za modely Eltra na základech Favoritu a Favoritu Pickup totiž stojí Škoda Elcar Ejpovice, pobočka plzeňské škodovky. Octavia Green E-Line byla pro změnu jen experimentálním cvičením. Onen první elektromobil doplní do roku 2025 další čtyři bezemisní vozy z nejrůznějších segmentů. Všechny by měly využívat modulární koncernovou platformu MEB.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?