O zelené budoucnosti Škodovky se neustále spekuluje. Ze zahraničních médií dokonce víme, kdy přijde sériový plug-in hybrid, případně elektromobil. Až v uplynulém týdnu se však v Mladé Boleslavi rozhodli jít s kůží na trh a zveřejnit svůj plán na příštích zhruba osm let.
Škoda Vision E se ukáže již za pár týdnů v Šanghaji a bude to průlomový model. SUV-kupé na platformě MEB s dvojicí elektromotorů, dojezdem 500 kilometrů a autonomním řízením na třetím úrovni. To Škoda ještě ve své nabídce nikdy neměla, brzy se to ale stane realitou. A nepůjde pouze o Kodiaq se sportovnější karosérií.
První „zelená“ Škoda totiž k prodejcům dorazí již v roce 2019. Bez dalších podrobností hovoří tisková zpráva o plug-in hybridním Superbu. Můžete namítnout, že už dříve existovaly ekologické verze GreenLine a i dnes jsou v portfoliu modely G-Tec s pohonem na CNG. Elektromotor ale ve svých útrobách nevozí žádný z těchto automobilů.
V roce 2020 se pak dočkáme čistého elektromobilu. Jde skutečně ale o prvního v sériové produkci značky? Ano, za modely Eltra na základech Favoritu a Favoritu Pickup totiž stojí Škoda Elcar Ejpovice, pobočka plzeňské škodovky. Octavia Green E-Line byla pro změnu jen experimentálním cvičením. Onen první elektromobil doplní do roku 2025 další čtyři bezemisní vozy z nejrůznějších segmentů. Všechny by měly využívat modulární koncernovou platformu MEB.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.