Na sociálních sítích se objevil dokument, na němž jsou k vidění parametry příští generace elektrické Kie Soul. V čem bude novinka lepší?
Tak předně jde o to, že Kia do nového elektrického Soulu implementuje 30 kWh baterie. Současné přitom mají o 3 kWh méně. Přítomný elektromotor však i nadále bude poskytovat výkon 109 koní a točivý moment 285 Nm.
Zvýšení kapacity baterie tak vlastně pomůže jen jedné věci. Zvýši se společně s tím také dojezd, kdy se počítá dle dokumentu s cifrou 180 kilometrů. V aktuální verzi však Soul EV neujede na jedno nabití víc jak 148 km.
V rámci konkurence to ale stále není nic moc. Když si vezmeme v potaz značky jako Tesla nebo Chevrolet, ani na jednu Kia zatím s dojezdem Soulu EV nemá. Například Bolt od Chevroletu ujede i 380 kilometrů. V současné době tak má Kia pořád co zlepšovat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?