Německý Stuttgart, kde je domov slavné značky Porsche, čeká velká změna. Ta se týká naftových aut a povolení k jejich vjezdu na jeho území.
S novým plánem přišlo vedení města a jeho myšlenka je jednoduchá. Chce zamezit vjezdu do centra chce vozům s dieselovými motory, protože podle mnoha výzkumů razantně znečišťují životní prostředí. Problémem byl i soudní spor, v němž EU žalovala Německo za překročení prahové hodnoty emisí v minimálně 90 městech.
Díky tomu si město připravilo informace o budoucích krocích, které povedou k postupnému odstranění naftových aut z jeho území. Vše ale bude zaváděno postupně, takže na prvním místě budou zakázána auta se starými dieselovými motory. O něco později, počítejme rok či dva, se do centa Stuttgartu nepodívá nic s naftou pod kapotou. Výjimku by tvořila snad jen starší nákladní vozidla.
O něco drastičtější zprávou je, že Německo jako celek hodlá do roku 2025 vymýtit z tamních silnic vše, co má jen spalovací motor. Hlavní myšlenkou jsou nulové emise, takže elektromobily by zde měly hrát hlavní roli. Otázkou je, jak to chtějí zástupci země udělat, jelikož do 13 let si asi těžko každý stihne koupit nový elektromobil...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?