Německý Stuttgart, kde je domov slavné značky Porsche, čeká velká změna. Ta se týká naftových aut a povolení k jejich vjezdu na jeho území.
S novým plánem přišlo vedení města a jeho myšlenka je jednoduchá. Chce zamezit vjezdu do centra chce vozům s dieselovými motory, protože podle mnoha výzkumů razantně znečišťují životní prostředí. Problémem byl i soudní spor, v němž EU žalovala Německo za překročení prahové hodnoty emisí v minimálně 90 městech.
Díky tomu si město připravilo informace o budoucích krocích, které povedou k postupnému odstranění naftových aut z jeho území. Vše ale bude zaváděno postupně, takže na prvním místě budou zakázána auta se starými dieselovými motory. O něco později, počítejme rok či dva, se do centa Stuttgartu nepodívá nic s naftou pod kapotou. Výjimku by tvořila snad jen starší nákladní vozidla.
O něco drastičtější zprávou je, že Německo jako celek hodlá do roku 2025 vymýtit z tamních silnic vše, co má jen spalovací motor. Hlavní myšlenkou jsou nulové emise, takže elektromobily by zde měly hrát hlavní roli. Otázkou je, jak to chtějí zástupci země udělat, jelikož do 13 let si asi těžko každý stihne koupit nový elektromobil...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?