Záchrana světa MPV je překvapivá. A přichází s ní Peugeot!

Peugeot Partner Tepee Electric je budoucností světa MPV.
Peugeot Partner Tepee Electric je budoucností světa MPV., foto: Peugeot
ar6 17. února 2017 17:46
Sdílej:

MPV to mají v posledních letech těžké, o tom jsme psali již několikrát. Záchranu tohoto segmentu hledají automobilky mnoha způsoby, jednou z nich je i implementace elektrického pohonu. O to se pokouší Peugeot v případě modelu Partner Tepee Electric, stejnou pohonnou jednotku už přitom léta nabízí jeho užitkový bratr.

Peugeot Partner je na trhu již od roku 2008 a jeho věk nezamaskuje ani jinak poctivá plastika pět let, respektive dva roky, zpátky. Místo nástupce ale nyní přichází osobní verze Tepee v provedení Electric. To značí jediné, elektromotor v útrobách vozu. Jedná se o stejný elektrický motor se dvěma permanentními magnety o výkonu 49 kW (67 k) s točivým momentem 200 Nm, jaký najdeme i v užitkovém Partneru Electric. Stejná je i dvojice lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 22,5 kWh, které jsou umístěny v podvozku po obou stranách zadní nápravy. Nabíjení probíhá buď z klasické zásuvky (potřebný čas je podle napětí 8,5, 12 nebo 15 hodin), nebo rychlonabíječky, kde na 80 procent kapacity stačí 30 minut. Dojezd je 170 kilometrů.

Ačkoliv k pohonu slouží elektromotor, je osobní Partner jinak stejně praktický jako jeho spalovací sourozenci. V interiéru se nachází pět samostatných sedaček, zadní trojici lze dokonce úplně vyjmout. Zavazadelník má v základu 1350 litrů, po vyjmutí sedadel jsou k dispozici až 3000 litrů! Odkládací prostory uvnitř vozu přinášejí dalších 78 litrů. Zachovány zůstaly rovněž zadní výklopné dveře s otevírajícím se oknem nebo dvoje boční posuvné dveře. Zajímavou novinku představuje možnost dálkového naprogramování vytápění nebo klimatizace kabiny, kontroly stavu nabití baterie nebo odhadu délky dobíjení prostřednictvím chytrého telefonu, tabletu nebo počítače.

Ve výbavě se mimo jiné objeví multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, rozhraním MirrorScreen a Apple CarPlay, digitálním rádiem nebo couvací kamerou. Pro udržení co nejdelšího dojezdu má vedle jiných ukazatelů Partner Tepee Electric například také stoprocentně elektrické vytápění s režimem Eco nebo rekuperaci brzdné energie. Do prodeje zamíří elektrické MPV v září, jestli bude stát v té době přispívat na nákup elektromobilu i soukromníkům se teprve uvidí. Na trakční baterii je každopádně poskytována záruka na 8 let nebo 100 000 kilometrů, na elektrické hnací ústrojí je záruka pět let nebo 50 000 kilometrů.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?