MPV to mají v posledních letech těžké, o tom jsme psali již několikrát. Záchranu tohoto segmentu hledají automobilky mnoha způsoby, jednou z nich je i implementace elektrického pohonu. O to se pokouší Peugeot v případě modelu Partner Tepee Electric, stejnou pohonnou jednotku už přitom léta nabízí jeho užitkový bratr.
Peugeot Partner je na trhu již od roku 2008 a jeho věk nezamaskuje ani jinak poctivá plastika pět let, respektive dva roky, zpátky. Místo nástupce ale nyní přichází osobní verze Tepee v provedení Electric. To značí jediné, elektromotor v útrobách vozu. Jedná se o stejný elektrický motor se dvěma permanentními magnety o výkonu 49 kW (67 k) s točivým momentem 200 Nm, jaký najdeme i v užitkovém Partneru Electric. Stejná je i dvojice lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 22,5 kWh, které jsou umístěny v podvozku po obou stranách zadní nápravy. Nabíjení probíhá buď z klasické zásuvky (potřebný čas je podle napětí 8,5, 12 nebo 15 hodin), nebo rychlonabíječky, kde na 80 procent kapacity stačí 30 minut. Dojezd je 170 kilometrů.
Ačkoliv k pohonu slouží elektromotor, je osobní Partner jinak stejně praktický jako jeho spalovací sourozenci. V interiéru se nachází pět samostatných sedaček, zadní trojici lze dokonce úplně vyjmout. Zavazadelník má v základu 1350 litrů, po vyjmutí sedadel jsou k dispozici až 3000 litrů! Odkládací prostory uvnitř vozu přinášejí dalších 78 litrů. Zachovány zůstaly rovněž zadní výklopné dveře s otevírajícím se oknem nebo dvoje boční posuvné dveře. Zajímavou novinku představuje možnost dálkového naprogramování vytápění nebo klimatizace kabiny, kontroly stavu nabití baterie nebo odhadu délky dobíjení prostřednictvím chytrého telefonu, tabletu nebo počítače.
Ve výbavě se mimo jiné objeví multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, rozhraním MirrorScreen a Apple CarPlay, digitálním rádiem nebo couvací kamerou. Pro udržení co nejdelšího dojezdu má vedle jiných ukazatelů Partner Tepee Electric například také stoprocentně elektrické vytápění s režimem Eco nebo rekuperaci brzdné energie. Do prodeje zamíří elektrické MPV v září, jestli bude stát v té době přispívat na nákup elektromobilu i soukromníkům se teprve uvidí. Na trakční baterii je každopádně poskytována záruka na 8 let nebo 100 000 kilometrů, na elektrické hnací ústrojí je záruka pět let nebo 50 000 kilometrů.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?