MPV to mají v posledních letech těžké, o tom jsme psali již několikrát. Záchranu tohoto segmentu hledají automobilky mnoha způsoby, jednou z nich je i implementace elektrického pohonu. O to se pokouší Peugeot v případě modelu Partner Tepee Electric, stejnou pohonnou jednotku už přitom léta nabízí jeho užitkový bratr.
Peugeot Partner je na trhu již od roku 2008 a jeho věk nezamaskuje ani jinak poctivá plastika pět let, respektive dva roky, zpátky. Místo nástupce ale nyní přichází osobní verze Tepee v provedení Electric. To značí jediné, elektromotor v útrobách vozu. Jedná se o stejný elektrický motor se dvěma permanentními magnety o výkonu 49 kW (67 k) s točivým momentem 200 Nm, jaký najdeme i v užitkovém Partneru Electric. Stejná je i dvojice lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 22,5 kWh, které jsou umístěny v podvozku po obou stranách zadní nápravy. Nabíjení probíhá buď z klasické zásuvky (potřebný čas je podle napětí 8,5, 12 nebo 15 hodin), nebo rychlonabíječky, kde na 80 procent kapacity stačí 30 minut. Dojezd je 170 kilometrů.
Ačkoliv k pohonu slouží elektromotor, je osobní Partner jinak stejně praktický jako jeho spalovací sourozenci. V interiéru se nachází pět samostatných sedaček, zadní trojici lze dokonce úplně vyjmout. Zavazadelník má v základu 1350 litrů, po vyjmutí sedadel jsou k dispozici až 3000 litrů! Odkládací prostory uvnitř vozu přinášejí dalších 78 litrů. Zachovány zůstaly rovněž zadní výklopné dveře s otevírajícím se oknem nebo dvoje boční posuvné dveře. Zajímavou novinku představuje možnost dálkového naprogramování vytápění nebo klimatizace kabiny, kontroly stavu nabití baterie nebo odhadu délky dobíjení prostřednictvím chytrého telefonu, tabletu nebo počítače.
Ve výbavě se mimo jiné objeví multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, rozhraním MirrorScreen a Apple CarPlay, digitálním rádiem nebo couvací kamerou. Pro udržení co nejdelšího dojezdu má vedle jiných ukazatelů Partner Tepee Electric například také stoprocentně elektrické vytápění s režimem Eco nebo rekuperaci brzdné energie. Do prodeje zamíří elektrické MPV v září, jestli bude stát v té době přispívat na nákup elektromobilu i soukromníkům se teprve uvidí. Na trakční baterii je každopádně poskytována záruka na 8 let nebo 100 000 kilometrů, na elektrické hnací ústrojí je záruka pět let nebo 50 000 kilometrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.