MPV to mají v posledních letech těžké, o tom jsme psali již několikrát. Záchranu tohoto segmentu hledají automobilky mnoha způsoby, jednou z nich je i implementace elektrického pohonu. O to se pokouší Peugeot v případě modelu Partner Tepee Electric, stejnou pohonnou jednotku už přitom léta nabízí jeho užitkový bratr.
Peugeot Partner je na trhu již od roku 2008 a jeho věk nezamaskuje ani jinak poctivá plastika pět let, respektive dva roky, zpátky. Místo nástupce ale nyní přichází osobní verze Tepee v provedení Electric. To značí jediné, elektromotor v útrobách vozu. Jedná se o stejný elektrický motor se dvěma permanentními magnety o výkonu 49 kW (67 k) s točivým momentem 200 Nm, jaký najdeme i v užitkovém Partneru Electric. Stejná je i dvojice lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 22,5 kWh, které jsou umístěny v podvozku po obou stranách zadní nápravy. Nabíjení probíhá buď z klasické zásuvky (potřebný čas je podle napětí 8,5, 12 nebo 15 hodin), nebo rychlonabíječky, kde na 80 procent kapacity stačí 30 minut. Dojezd je 170 kilometrů.
Ačkoliv k pohonu slouží elektromotor, je osobní Partner jinak stejně praktický jako jeho spalovací sourozenci. V interiéru se nachází pět samostatných sedaček, zadní trojici lze dokonce úplně vyjmout. Zavazadelník má v základu 1350 litrů, po vyjmutí sedadel jsou k dispozici až 3000 litrů! Odkládací prostory uvnitř vozu přinášejí dalších 78 litrů. Zachovány zůstaly rovněž zadní výklopné dveře s otevírajícím se oknem nebo dvoje boční posuvné dveře. Zajímavou novinku představuje možnost dálkového naprogramování vytápění nebo klimatizace kabiny, kontroly stavu nabití baterie nebo odhadu délky dobíjení prostřednictvím chytrého telefonu, tabletu nebo počítače.
Ve výbavě se mimo jiné objeví multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, rozhraním MirrorScreen a Apple CarPlay, digitálním rádiem nebo couvací kamerou. Pro udržení co nejdelšího dojezdu má vedle jiných ukazatelů Partner Tepee Electric například také stoprocentně elektrické vytápění s režimem Eco nebo rekuperaci brzdné energie. Do prodeje zamíří elektrické MPV v září, jestli bude stát v té době přispívat na nákup elektromobilu i soukromníkům se teprve uvidí. Na trakční baterii je každopádně poskytována záruka na 8 let nebo 100 000 kilometrů, na elektrické hnací ústrojí je záruka pět let nebo 50 000 kilometrů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?