Že je Tesla Model S P100D v režimu Ludicrous v současnosti nejrychleji akcelerujícím vozem planety víme již nějaký ten pátek. Ověření někým jiným než automobilkou ale chybělo. Pak si však vůz vzal na test magazín Motor Trend a začaly se dít věci! Naměřenému zrychlení pak snad ani neuvěříte.
Loni v srpnu Tesla při představení Modelu S P100D uváděla, že v režimu Ludicrous zrychlí limuzína z 0 na 97 km/h (v americkém systém z 0 na 60 mil za hodinu) za 2,5 sekundy. To jej zařadilo na první místo žebříčku nejrychlejších a zároveň stále ještě nabízených automobilů. Historicky nejrychlejší se ale Model S nestal, protože minimálně ve vlastním testu akcelerace naměřil magazín Motor Trend lepší časy LaFerrari a Porsche 918 Spyder. Stopky se v obou případech zastavily na hodnotě 2,4 sekundy. Nyní se Motor Trend dostal také ke změření Modelu S P100D a mnohým odhalil možná šokující výsledky.
Nejprve ale něco málo faktů. P100D má vpředu elektromotor o výkonu 193 kW (263 k) s točivým momentem 376 Nm a vzadu o výkonu 375 kW (510 k) s točivým momentem 712 Nm. Celkově produkuje Tesla 507 kW (689 k) a 1072 Nm, které automat přenáší na všechna kola. Baterie má kapacitu 100 kWh, které dle evropských norem stačí na dojezd 613 kilometrů. Pohotovostní hmotnost vozu je 2219 kilogramů, což při délce 4978 milimetrů a rozvoru 2959 milimetrů rozhodně není málo. Přesto je Model S přímo ďábelsky rychlý, což dokazuje měření amerického magazínu Motor Trend.
Už při pohledu na video musí být každému jasné, že elektrická síla, dostupná prakticky už od nulových otáček, je až neskutečná. Pravou tvář vozu ale odhalují až naměřené hodnoty – nic rychlejšího totiž testovací jezdci Motor Trend v rukách ještě neměli. Až při zrychlení z klidu na 70 mil za hodinu (113 km/h) překonalo Teslu o desetinu LaFerrari a i v následujících rychlostech už byly moderní hypersporty rychlejší. Důvodem je fakt, že ve vyšších rychlostech má nad točivým momentem od nulových otáček výhodu větší množství koní. V městském provozu ale budete za hvězdu.
Teď už ale opravdu ke konkrétním číslům. Začneme na 30 mílích (48 km/h), kde je Tesla za 0,9 sekundy. 40 mil za hodinu (64 km/h) pokoří za 1,3 sekundy, 50 mil za hodinu (80 km/h) za 1,7 sekundy a konečně 60 mil za hodinu (97 km/h) dosáhla Tesla Model S P100D za 2,3 sekundy! Nezaokrouhlená hodnota 2,275507139 sekundy pak vypadá ještě mnohem přívětivěji a dělá z Tesly nejrychlejší produkční auto, jaké kdy testem Motor Trendu prošlo. Připomínáme, LaFerrari i Porsche 918 Spyder mají po zaokrouhlení oba čas 2,4 sekundy.
Ani další hodnoty nejsou nezajímavé – z 0 na 70 mil (113 km/h) za 3 sekundy, na 80 mil (129 km/h) za 3,8 sekundy, na 90 mil (145 km/h) za 4,8 sekundy a konečně na 100 mil za hodinu (161 km/h) za 6 sekund. Čtvrt míle zabere vozu 10,5 sekundy při průměrné rychlosti 201 km/h, z 97 km/h zastaví Model S na nulu na 33,22 metrech. Základní cena za verzi P100D je 135 700 dolarů (cca 3 434 000 korun), což při uvážení rychlosti není až tak moc.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?