Že je Tesla Model S P100D v režimu Ludicrous v současnosti nejrychleji akcelerujícím vozem planety víme již nějaký ten pátek. Ověření někým jiným než automobilkou ale chybělo. Pak si však vůz vzal na test magazín Motor Trend a začaly se dít věci! Naměřenému zrychlení pak snad ani neuvěříte.
Loni v srpnu Tesla při představení Modelu S P100D uváděla, že v režimu Ludicrous zrychlí limuzína z 0 na 97 km/h (v americkém systém z 0 na 60 mil za hodinu) za 2,5 sekundy. To jej zařadilo na první místo žebříčku nejrychlejších a zároveň stále ještě nabízených automobilů. Historicky nejrychlejší se ale Model S nestal, protože minimálně ve vlastním testu akcelerace naměřil magazín Motor Trend lepší časy LaFerrari a Porsche 918 Spyder. Stopky se v obou případech zastavily na hodnotě 2,4 sekundy. Nyní se Motor Trend dostal také ke změření Modelu S P100D a mnohým odhalil možná šokující výsledky.
Nejprve ale něco málo faktů. P100D má vpředu elektromotor o výkonu 193 kW (263 k) s točivým momentem 376 Nm a vzadu o výkonu 375 kW (510 k) s točivým momentem 712 Nm. Celkově produkuje Tesla 507 kW (689 k) a 1072 Nm, které automat přenáší na všechna kola. Baterie má kapacitu 100 kWh, které dle evropských norem stačí na dojezd 613 kilometrů. Pohotovostní hmotnost vozu je 2219 kilogramů, což při délce 4978 milimetrů a rozvoru 2959 milimetrů rozhodně není málo. Přesto je Model S přímo ďábelsky rychlý, což dokazuje měření amerického magazínu Motor Trend.
Už při pohledu na video musí být každému jasné, že elektrická síla, dostupná prakticky už od nulových otáček, je až neskutečná. Pravou tvář vozu ale odhalují až naměřené hodnoty – nic rychlejšího totiž testovací jezdci Motor Trend v rukách ještě neměli. Až při zrychlení z klidu na 70 mil za hodinu (113 km/h) překonalo Teslu o desetinu LaFerrari a i v následujících rychlostech už byly moderní hypersporty rychlejší. Důvodem je fakt, že ve vyšších rychlostech má nad točivým momentem od nulových otáček výhodu větší množství koní. V městském provozu ale budete za hvězdu.
Teď už ale opravdu ke konkrétním číslům. Začneme na 30 mílích (48 km/h), kde je Tesla za 0,9 sekundy. 40 mil za hodinu (64 km/h) pokoří za 1,3 sekundy, 50 mil za hodinu (80 km/h) za 1,7 sekundy a konečně 60 mil za hodinu (97 km/h) dosáhla Tesla Model S P100D za 2,3 sekundy! Nezaokrouhlená hodnota 2,275507139 sekundy pak vypadá ještě mnohem přívětivěji a dělá z Tesly nejrychlejší produkční auto, jaké kdy testem Motor Trendu prošlo. Připomínáme, LaFerrari i Porsche 918 Spyder mají po zaokrouhlení oba čas 2,4 sekundy.
Ani další hodnoty nejsou nezajímavé – z 0 na 70 mil (113 km/h) za 3 sekundy, na 80 mil (129 km/h) za 3,8 sekundy, na 90 mil (145 km/h) za 4,8 sekundy a konečně na 100 mil za hodinu (161 km/h) za 6 sekund. Čtvrt míle zabere vozu 10,5 sekundy při průměrné rychlosti 201 km/h, z 97 km/h zastaví Model S na nulu na 33,22 metrech. Základní cena za verzi P100D je 135 700 dolarů (cca 3 434 000 korun), což při uvážení rychlosti není až tak moc.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.