Že je Tesla Model S P100D v režimu Ludicrous v současnosti nejrychleji akcelerujícím vozem planety víme již nějaký ten pátek. Ověření někým jiným než automobilkou ale chybělo. Pak si však vůz vzal na test magazín Motor Trend a začaly se dít věci! Naměřenému zrychlení pak snad ani neuvěříte.
Loni v srpnu Tesla při představení Modelu S P100D uváděla, že v režimu Ludicrous zrychlí limuzína z 0 na 97 km/h (v americkém systém z 0 na 60 mil za hodinu) za 2,5 sekundy. To jej zařadilo na první místo žebříčku nejrychlejších a zároveň stále ještě nabízených automobilů. Historicky nejrychlejší se ale Model S nestal, protože minimálně ve vlastním testu akcelerace naměřil magazín Motor Trend lepší časy LaFerrari a Porsche 918 Spyder. Stopky se v obou případech zastavily na hodnotě 2,4 sekundy. Nyní se Motor Trend dostal také ke změření Modelu S P100D a mnohým odhalil možná šokující výsledky.
Nejprve ale něco málo faktů. P100D má vpředu elektromotor o výkonu 193 kW (263 k) s točivým momentem 376 Nm a vzadu o výkonu 375 kW (510 k) s točivým momentem 712 Nm. Celkově produkuje Tesla 507 kW (689 k) a 1072 Nm, které automat přenáší na všechna kola. Baterie má kapacitu 100 kWh, které dle evropských norem stačí na dojezd 613 kilometrů. Pohotovostní hmotnost vozu je 2219 kilogramů, což při délce 4978 milimetrů a rozvoru 2959 milimetrů rozhodně není málo. Přesto je Model S přímo ďábelsky rychlý, což dokazuje měření amerického magazínu Motor Trend.
Už při pohledu na video musí být každému jasné, že elektrická síla, dostupná prakticky už od nulových otáček, je až neskutečná. Pravou tvář vozu ale odhalují až naměřené hodnoty – nic rychlejšího totiž testovací jezdci Motor Trend v rukách ještě neměli. Až při zrychlení z klidu na 70 mil za hodinu (113 km/h) překonalo Teslu o desetinu LaFerrari a i v následujících rychlostech už byly moderní hypersporty rychlejší. Důvodem je fakt, že ve vyšších rychlostech má nad točivým momentem od nulových otáček výhodu větší množství koní. V městském provozu ale budete za hvězdu.
Teď už ale opravdu ke konkrétním číslům. Začneme na 30 mílích (48 km/h), kde je Tesla za 0,9 sekundy. 40 mil za hodinu (64 km/h) pokoří za 1,3 sekundy, 50 mil za hodinu (80 km/h) za 1,7 sekundy a konečně 60 mil za hodinu (97 km/h) dosáhla Tesla Model S P100D za 2,3 sekundy! Nezaokrouhlená hodnota 2,275507139 sekundy pak vypadá ještě mnohem přívětivěji a dělá z Tesly nejrychlejší produkční auto, jaké kdy testem Motor Trendu prošlo. Připomínáme, LaFerrari i Porsche 918 Spyder mají po zaokrouhlení oba čas 2,4 sekundy.
Ani další hodnoty nejsou nezajímavé – z 0 na 70 mil (113 km/h) za 3 sekundy, na 80 mil (129 km/h) za 3,8 sekundy, na 90 mil (145 km/h) za 4,8 sekundy a konečně na 100 mil za hodinu (161 km/h) za 6 sekund. Čtvrt míle zabere vozu 10,5 sekundy při průměrné rychlosti 201 km/h, z 97 km/h zastaví Model S na nulu na 33,22 metrech. Základní cena za verzi P100D je 135 700 dolarů (cca 3 434 000 korun), což při uvážení rychlosti není až tak moc.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.