V americkém státě Kalifornia se chystá velká revoluce. Hned tři tamní podniky vybudují infrastrukturu pro elektromobily.
Konkrétně se jedná o firmy Pacific Gas & Electric (PG & E), Southern California Edison (SCE) a San Diego Gas & Electric (SDG & E). Za pomoci tamní vlády použijí dotace ve výši jedné miliardy dolarů, jenž budou použity do výstavby nových dobíjecích stanic.
Každá ze tří výše uvedených firem pak bude stavět stanice pro různé kategorie vozidel. Některé tak budou určeny pro malé osobní vozy, některé pro změnu uvítají především majitelé středních a těžkých nákladních vozidel.
Další půl miliarda dolarů bude investována do rozvoje dobíjecích stanic na přání zákazníků. V rámci toho tak čekejme například nabíjecí stanice pro nejtěžší obslužná vozidla v přístavech, Ta mají naprosto jiné specifické požadavky, než klasické silniční tahače.
Pokud půjde vše podle plánu, vše by mělo být hotovo do roku 2025. Tehdy by Kalifornie měla zvládnout pokrýt nabití až pro jeden milion elektromobilů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?