Mysleli jste si, že kauza Dieselgate utichla? Podle nového zjištění německých úřadů to vypadá spíše naopak. Nově je totiž vyšetřováno Porsche.
To je nyní pečlivě zkoumáno, zda při výrobě automobilů nevkládalo do jejich motorů software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Se vším přišel Spolkový úřad pro motorová vozidla a jestli se to prokáže, máme tady další značku, která se tak trošku logicky snažila podvádět (patří totiž pod divizi VW).
Konkrétně je zaměřena pozornost na software v posilovači řízení. Ten měří úhel natočení volantu a stejně jako v případě Volkswagenů, do určitého procenta natočení se motor choval jinak, než v reálných podmínkách. Respektive, pokud auto zjistilo, že je v laboratoři, motor spustil speciální režim, kdy se vypouštělo méně emisí.
A co na to samotné Porsche? Podle mluvčího automobilky je veškeré obvinění nesmyslem. Při pohyby volantu prý nebyly použity žádné systémy, moniturující stav, zda se auto nachazí ve zkušebně. Se Spolkovým úřadem proto Porsche plně spolupracuje a nebrání se zpětnému doložení veškeré dokumentace.
Pokud se ale prokáže opak, pak se celý koncern VW pěkně prohne. Už dnes se totiž na odškodnění zákazníků vozidel Volkswagen s motory TDI "našlo" několik miliard eur a auta Porsche by narůstajícímu stavu lživých vozidel moc nepomohla.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.