Jedním z nejdiskutovanějších automobilů téměř uplynulého roku byla Tesla Model 3. Na nejdostupnější a nejmenší model americké automobilky totiž již složilo zálohu více než 400 000 zákazníků, kteří pořádně ani neviděli jeho interiér. To se teď mění, běžné pracovní prostředí ale rozhodně nečekejte.
Stávající modely Tesla Motors, tedy Model S a Model X, mají interiér uspořádaný víceméně tradičně. Nechybí tedy přístrojový štít nebo výdechy ventilace. Středovou konzoli sice tvoří velká obrazovka s ovládáním ve stylu tabletu, podobné, leč rozměrově menší, řešení ale dnes najdeme i v mnohem konvenčnějších automobilech. Proto je první skutečná fotografie kabiny Modelu 3, kterou přinesl magazín Electrek, tolik šokující.
Auto totiž nemá prakticky žádný konvenční prvek, pomineme-li volant a pedály. Výdechy ventilace nebo přístrojový štít, to jsou prvky pro Model 3 zapovězené. Čím je přesně Tesla nahradí nevíme, podle spekulací výše zmíněného magazínu bude místo budík použit head up displej, promítající informace přímo na čelní sklo. Ventilací a klimatizací vůz samozřejmě disponuje, místo tradičních výdechů ale má být použit jen jeden přívod pro cirkulaci vzduchu. Co přesně to znamená se asi dozvíme až od samotné Tesly.
Hlavním prvkem tak vedle čistého a jednoduchého středového tunelu zůstává rozměrná obrazovka místo středové konzole. Její úhlopříčku neznáme, na rozdíl od sourozenců je ale orientovaná na šířku, nikoliv na výšku. Pro připomenutí již známých faktů uveďme, že Model 3 dokáže na jedno nabití ujet 345 kilometrů, z 0 na 96 km/h zrychlí za méně než 6 sekund a základní cena je 35 000 dolarů (cca 896 000 korun). Produkce má začít v příštím roce, pokud ale vůz objednáte nyní, dostanete jej až v polovině roku 2018 nebo později.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?