Jedním z nejdiskutovanějších automobilů téměř uplynulého roku byla Tesla Model 3. Na nejdostupnější a nejmenší model americké automobilky totiž již složilo zálohu více než 400 000 zákazníků, kteří pořádně ani neviděli jeho interiér. To se teď mění, běžné pracovní prostředí ale rozhodně nečekejte.
Stávající modely Tesla Motors, tedy Model S a Model X, mají interiér uspořádaný víceméně tradičně. Nechybí tedy přístrojový štít nebo výdechy ventilace. Středovou konzoli sice tvoří velká obrazovka s ovládáním ve stylu tabletu, podobné, leč rozměrově menší, řešení ale dnes najdeme i v mnohem konvenčnějších automobilech. Proto je první skutečná fotografie kabiny Modelu 3, kterou přinesl magazín Electrek, tolik šokující.
Auto totiž nemá prakticky žádný konvenční prvek, pomineme-li volant a pedály. Výdechy ventilace nebo přístrojový štít, to jsou prvky pro Model 3 zapovězené. Čím je přesně Tesla nahradí nevíme, podle spekulací výše zmíněného magazínu bude místo budík použit head up displej, promítající informace přímo na čelní sklo. Ventilací a klimatizací vůz samozřejmě disponuje, místo tradičních výdechů ale má být použit jen jeden přívod pro cirkulaci vzduchu. Co přesně to znamená se asi dozvíme až od samotné Tesly.
Hlavním prvkem tak vedle čistého a jednoduchého středového tunelu zůstává rozměrná obrazovka místo středové konzole. Její úhlopříčku neznáme, na rozdíl od sourozenců je ale orientovaná na šířku, nikoliv na výšku. Pro připomenutí již známých faktů uveďme, že Model 3 dokáže na jedno nabití ujet 345 kilometrů, z 0 na 96 km/h zrychlí za méně než 6 sekund a základní cena je 35 000 dolarů (cca 896 000 korun). Produkce má začít v příštím roce, pokud ale vůz objednáte nyní, dostanete jej až v polovině roku 2018 nebo později.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?